Praha 2 má nejhustší osídlení v metropoli, za svůj hlavní handicap považuje Severojižní magistrálu, která je zdrojem znečištění a hluku. Transparenty s přeškrtnutými auty a zamračenými "smajlíky" visí i v Legerově ulici, nejšpinavější v Česku.
"Kampaň je přátelská. Chceme, aby se ti, kteří tudy projíždějí, aspoň zamysleli," řekl iDNES.cz místostarosta dvojky Václav Vondrášek.
Městská část chce poutače nechat nad magistrálou viset přibližně tři týdny. Jakou za to zaplatí cenu, zatím netuší. "Uhradili jsme výrobu a instalaci, konečnou cenu za pronájem ještě nemáme domluvenou. Jednáme o slevě, je to zatím na dobré cestě," uvedl Vondrášek.
Kampaň není jen vidět, ale i slyšet - obvod si zaplatil spoty v regionální rozhlasové stanici Regina.
Druhá městská část by ráda z hlav řidičů automobilů dostala předsudek, že jízda městskou hromadnou dopravou pasažéry staví do pozice sociálně méněcenných.
"Snažíme se o vymýcení falešných představ mnohých uživatelů osobních automobilů, že tramvaje, metro a autobusy jsou prostředkem pomalejší a nedůstojné přepravy," poznamenala k projektu radní Aleksandra Udženija.
Cestováním MHD by podle představitelů městské části řidiči ukázali svou ohleduplnost a nejspíš by i ušetřili čas.
Podle Vondráška počet vozidel v centru překročil únosnou mez. "Věřím, že zvítězí zdravý rozum a argumenty, které při porovnání rychlosti přepravy jasně hovoří pro MHD. Kolony aut a s tím spojené exhalace a zvyšující se nervozita řidičů jsou toho důkazem," dodal místostarosta.
Severojižní magistrálou denně projede sto tisíc vozidel, je to jedna z nejzatíženějších pražských komunikací. Jenže jako jediná vede centrem města, lidé v okolí mají problémy s hlukem i špinavým vzduchem. Představitelé Prahy 2 by nejraději svedli provoz do podzemí.
Od minulého roku se táhne spor Prahy 2 a 4. Dvojka si v polovině března vymohla zúžení magistrály o jeden pruh, to se ale nelíbilo čtyřce. Stěžovala si, že na jejích silnicích se kvůli opatření protáhly kolony. - čtěte Pražské radnice se přou, zda nechat zúžení magistrály