V tomto roce by měla začít transformace všech městských divadel. Je totiž nepřirozené, aby město bylo zřizovatelem patnácti divadelních scén. Dokonce bych řekl, že pro konkurenční prostředí, které je v Praze obrovské, je to škodlivé. Tento systém nevyhovuje ani umělcům, protože tato divadla jsou přímo napojena na rozpočet města, a tím i na předpisy, které určují nakládání s městskými prostředky. Jeden příklad za všechny: městská rada musí schvalovat i náklady na pořízení kostýmů. Herci i ostatní umělečtí i neumělečtí pracovníci jsou navíc placeni jako zaměstnanci veřejné správy. Z toho vyplývá, že není možné tento nevyhovující systém dále udržovat. Od transformace si pak slibujeme, že se divadla začnou pohybovat v jednotném konkurenčním prostředí a sama si budou moci rozhodovat o všech důležitých věcech, což pro ně bude velmi přínosné. Pro první vlnu transformace jsme vybrali tři městské scény, Divadlo Archa, Činoherní klub a Semafor. Pokud se ptáte, proč zrovna tyto tři, hledali jsme pro začátek organizace, které s námi chtějí spolupracovat a mají zájem změnit se co nejdříve. Dalším důležitým momentem je i skutečnost, že každá transformace bude úplně jiná vzhledem k typu scény, majetkoprávnímu vztahu města k budově, v níž divadlo působí, a dalším faktorům.
- sobota 30. prosince 2000