"Na trati bude zavedený podobný režim ´ohlašovací povinnosti´ jako na železničních tratích se zjednodušeným provozem. Ke každé jízdě tramvaje na jednokolejný úsek bude zapotřebí souhlasu dirigujícího dispečera," uvedl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.
Podle něj se na tom dohodli zástupci magistrátu, dopravního podniku, Drážní inspekce a policie.
"Druhým krokem bude vybudování zabezpečovacího zařízení, které by mělo proběhnout ještě během tohoto roku," dodal Neusar.
Předběžné závěry drážních inspektorů i policistů dospěly k tomu, že řidič kloubové tramvaje jedoucí od Vřesiny do města vjel na jednokolejnou dráhu neoprávněně a navíc o něco rychleji, než je dovoleno. - více o vyšetřování čtěte zde
!Z rozboru rychloměrů vyplynulo, že kloubová tramvaj jela v okamžiku srážky rychlostí 40 km/h a její brzdná dráha byla 37 metrů, protijedoucí dvoudílná tramvaj
jela při nárazu rychlostí 32,8 km/h a její brzdná dráha činila 36,3 metru," upřesnil Zdeněk Neusar.
Nárazová rychlost tak činila 72,8 km/h.