Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaje stárnou, denně mají poruchy

  7:32aktualizováno  7:32
Praha - Od roku 1997 nekupuje pražský Dopravní podnik nové tramvaje - nejsou na ně údajně peníze. Na druhé straně však Dopravní podnik utratil sto milionů za čtyři nízkopodlažní vozy, které po pražských kolejích vůbec jezdit nemohou. Vozový park výrazně stárne, více než dvě třetiny z devíti set čtyřiceti pražských tramvají tvoří staré typy a téměř polovina z nich je starších než třicet let. Průměrné stáří všech strojů přesahuje osmnáct let.

Nejstarší rekordmanka z roku 1962 letos "oslaví" dokonce čtyřicáté narozeniny. 

Řidič tramvají Antonín Dub tvrdí, že staré vozy jsou poruchové, denně se kvůli tomu musí vyměnit zhruba dvacet souprav. "To číslo záleží i na počasí a také na tom, jaké vozy zrovna jezdí, jestli je v dané chvíli na tratích více starších, nebo novějších," řekl řidič Dub.

V případě  poruchy, která tramvaji brání v provozu, musí cestující vystoupit a souprava odjede nebo je odtažena na odstavnou kolej. Než ji nahradí záloha, spoje mohou nabrat i několik desítek minut zpoždění.

O špatném technickém stavu tramvají svědčí i událost z nedávné doby, kdy jeden starý vůz málem začal hořet. Knoblochová uvedla, že za nehodu může výrobní vada jednoho z kabelů, do něhož prosákla vlhkost.

Nové tramvaje vedení podniku nekupuje v současné době proto, že u nás nyní není vhodný typ vozu, který by mohl jezdit v Praze, nevyrábí. Dovoz ze zahraničí by byl podle představenstva dopravce velmi nákladný. Cena za jednu tramvaj by výrazně přesáhla částku pětadvacet milionů korun - tolik stál dosud nejdražší koupený typ.

Dopravní podnik nechal loni zmodernizovat pětapadesát starých strojů, které by tak měly sloužit o patnáct let déle. "Letos kompletně opravíme dalších čtyřicet vozů," řekla Knoblochová. Jedna modernizovaná tramvaj stojí 4,5 milionu korun. Další vozy budou potřeba také proto, že koncem roku 2003 začnou jezdit i na Barrandov. "Od roku 2003 chceme kupovat ročně patnáct až dvacet nízkopodlažních vozů."

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
Po noční bouřce zůstanou desítky domácností bez proudu až do neděle

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik tisícovek domácností v jižních Čechách je od půlnoci bez elektřiny, opravy budou...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.