Nejstarší rekordmanka z roku 1962 letos "oslaví" dokonce čtyřicáté narozeniny.
Řidič tramvají Antonín Dub tvrdí, že staré vozy jsou poruchové, denně se kvůli tomu musí vyměnit zhruba dvacet souprav. "To číslo záleží i na počasí a také na tom, jaké vozy zrovna jezdí, jestli je v dané chvíli na tratích více starších, nebo novějších," řekl řidič Dub.
V případě poruchy, která tramvaji brání v provozu, musí cestující vystoupit a souprava odjede nebo je odtažena na odstavnou kolej. Než ji nahradí záloha, spoje mohou nabrat i několik desítek minut zpoždění.
O špatném technickém stavu tramvají svědčí i událost z nedávné doby, kdy jeden starý vůz málem začal hořet. Knoblochová uvedla, že za nehodu může výrobní vada jednoho z kabelů, do něhož prosákla vlhkost.
Nové tramvaje vedení podniku nekupuje v současné době proto, že u nás nyní není vhodný typ vozu, který by mohl jezdit v Praze, nevyrábí. Dovoz ze zahraničí by byl podle představenstva dopravce velmi nákladný. Cena za jednu tramvaj by výrazně přesáhla částku pětadvacet milionů korun - tolik stál dosud nejdražší koupený typ.
Dopravní podnik nechal loni zmodernizovat pětapadesát starých strojů, které by tak měly sloužit o patnáct let déle. "Letos kompletně opravíme dalších čtyřicet vozů," řekla Knoblochová. Jedna modernizovaná tramvaj stojí 4,5 milionu korun. Další vozy budou potřeba také proto, že koncem roku 2003 začnou jezdit i na Barrandov. "Od roku 2003 chceme kupovat ročně patnáct až dvacet nízkopodlažních vozů."