"Stanovisko je to definitivní. Neexistuje totiž jiné řešení, než že by byla polovina náměstí zadrátována. Tramvaje potřebují trolej a ty musí držet další lana. Chceme, aby Václavské náměstí bylo naopak otevřeným bulvárem," vysvětlil postoj radnice starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.
Tramvaje na Václaváku |
Radnice si podle Lomeckého nechala na návrat tramvají na Václavské náměstí vypracovat zvláštní posudek. Ten vyčíslil právě prodražení celkové rekonstrukce a také v něm odborníci ukázali, jak by náměstí vypadalo s trolejemi. "Proti zadrátování se navíc vyjádřili i památkáři. Zkrátka těch minusů by bylo víc než pozitiv," dodal starosta.
Na opraveném náměstí by ale mohly jezdit malé elektrobusy. Ty by kroužily okolo Václavského náměstí. Lidé by tak nemuseli chodit pěšky, nebo jezdit z Muzea na Můstek metrem.
"Elektrobusy v projektu naopak jsou, to je dobrý nápad, také s ním máme zkušenost z Malé Strany, kde jeden jezdí. Na Václavském náměstí by to byl přínos například pro starší lidi," řekl Lomecký.
O rekonstrukci Václavského náměstí se mluví již roky, zatím se tu ale "nekoplo". Do konce roku či začátku roku 2012 chce mít ale Lomecký rozhodnutí o územním povolení, poté si radnice nechá připravit projektovou dokumentaci pro stavební povolení. Stavět by se mohlo začít do roku 2014.