Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaje odsunuli na vedlejší kolej

  11:00aktualizováno  11:00
Praha - Na mnoha místech Prahy musí tramvaje dávat zbytečně přednost v jízdě autům, tvrdí mnozí řidiči tramvají. Magistrát tak podle nich neplní svůj volební slib. "Původně lidé z magistrátu tvrdili, že budou preferovat městskou dopravu před individuální, ale to, co dělají, svědčí o něčem jiném," řekl mluvčí řidičů Antonín Dub.

Spolu se svými kolegy ukazuje na několik desítek míst v Praze, kde tramvaje musí stát a zbytečně dávat přednost automobilům. "Na některých zbytečných stopkách čekáme i několik minut. Když jich máme na trase víc, zpoždění naroste na deset minut i více," tvrdí Dub.

Někde přednost aut podle tvrzení řidičů přímo ohrožuje bezpečnost tramvají. Riskantní prý bývá průjezd Vítězným náměstím v Dejvicích. Tramvaj, která vyjíždí ze středu kruhové křižovatky, musí dávat přednost všem vozidlům, a pokud ji podle Duba někdo nepustí, nedá se křižovatka bezpečně projet. 

Místa, kde tramvaje musí dávat přednost autům

- Vítězné náměstí
- Milady Horákové x Veletržní (Letenské náměstí)
- Smetanovo nábřeží x Betlémská
- Bělohorská x Patočkova
- Keplerova x Parléřova (Pohořelec)
- Keplerova x Hládkov
- Jelení x U Brusnice
- Chotkova x Mariánské hradby
- Ďáblická x Bešťákova
- Myslíkova x Odborů
- Ostrčilovo náměstí
- Ulice Ženské domovy
- Makovského x Plzeňská
- Výjezd ze smyčky Spořilov x Chodovská

Na křižovatce Keplerova - Hládkov dávají tramvaje přednost při odbočení auta do bezvýznamné vedlejší ulice. Podobně je tomu i na křižovatce v Bešťákově ulici. Velice však rozčiluje řidiče nová situace na Vypichu. "Až do rekonstrukce křižovatky v tomto roce zde měly tramvaje na semaforech preference před auty, ale o tu jsme kvůli dopravním policistům přišli," řekl Dub.

Šéf magistrátního odboru Jan Heroudek však namítá, že každá křižovatka se posuzuje především z hlediska bezpečnosti silničního provozu. "Řidiče tramvají chápu, ale my musíme brát ohled i na ty ostatní. My nemůžeme městskou dopravu preferovat za každou cenu," dal najevo Heroudek.

Na místech, na která si řidiči tramvají stěžují, by podle něj změna přednosti způsobila pořádné komplikace. "Tak by tomu bylo například na Břevnově, kde tramvaje z Bělohorské pouští auta, která jedou po Patočkově. Jestliže bychom to změnili, byly by tady srážky na denním pořádku," řekl.

Na semaforech na Vypichu jsou podle něj zvýhodněny tramvaje i nyní. Rozdíl je pouze v tom, že nyní se o ní musí dělit i s autobusy, které přijíždějí z Petřin a od Strahova.

Ředitel pražské dopravní policie Zdeněk Bezouška o změnách na Vypichu údajně nic neví. "Se zástupci Dopravního podniku jednáme každý týden. Rozumným návrhům na změny v dopravě se nebráníme," řekl Bezouška.

Řidič Dub se svými kolegy se pokoušel jednat se zástupci magistrátu i dopravní policie. Příliš však neuspěli. "Policisté nás ignorovali a po setkání s panem Heroudkem máme dojem, že městu jsou autíčka milejší než tramvaje," dodal Dub.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ludmila Havránková poblíž dálnice D11 v Hradci Králové (21.8.2017).
O dostavbu D11 jim nešlo, hrálo se o pozemky, říká statkářka Havránková

Statkářka Ludmila Havránková bude už navždy spojována s dálnicí D11 u Hradce Králové. Odmítá, že to byla ona, kdo na roky zastavil výstavbu, ačkoli pro mnohé...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka a ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová
Šlechtová provětrala úřad, řekl Sobotka. Žehral na ekology zdržující stavby

Pochvaly za dynamické vedení resortu a za to, že úřad „provětrala“, se od premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) dostalo ministryni pro místní rozvoj Karle...  celý článek

Barokní palácový komplex Belveder v rakouské Vídni
100 POHLEDŮ: Udusanou cestou k pompéznímu paláci Belveder ve Vídni

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.