Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaje odsunuli na vedlejší kolej

  11:00aktualizováno  11:00
Praha - Na mnoha místech Prahy musí tramvaje dávat zbytečně přednost v jízdě autům, tvrdí mnozí řidiči tramvají. Magistrát tak podle nich neplní svůj volební slib. "Původně lidé z magistrátu tvrdili, že budou preferovat městskou dopravu před individuální, ale to, co dělají, svědčí o něčem jiném," řekl mluvčí řidičů Antonín Dub.

Spolu se svými kolegy ukazuje na několik desítek míst v Praze, kde tramvaje musí stát a zbytečně dávat přednost automobilům. "Na některých zbytečných stopkách čekáme i několik minut. Když jich máme na trase víc, zpoždění naroste na deset minut i více," tvrdí Dub.

Někde přednost aut podle tvrzení řidičů přímo ohrožuje bezpečnost tramvají. Riskantní prý bývá průjezd Vítězným náměstím v Dejvicích. Tramvaj, která vyjíždí ze středu kruhové křižovatky, musí dávat přednost všem vozidlům, a pokud ji podle Duba někdo nepustí, nedá se křižovatka bezpečně projet. 

Místa, kde tramvaje musí dávat přednost autům

- Vítězné náměstí
- Milady Horákové x Veletržní (Letenské náměstí)
- Smetanovo nábřeží x Betlémská
- Bělohorská x Patočkova
- Keplerova x Parléřova (Pohořelec)
- Keplerova x Hládkov
- Jelení x U Brusnice
- Chotkova x Mariánské hradby
- Ďáblická x Bešťákova
- Myslíkova x Odborů
- Ostrčilovo náměstí
- Ulice Ženské domovy
- Makovského x Plzeňská
- Výjezd ze smyčky Spořilov x Chodovská

Na křižovatce Keplerova - Hládkov dávají tramvaje přednost při odbočení auta do bezvýznamné vedlejší ulice. Podobně je tomu i na křižovatce v Bešťákově ulici. Velice však rozčiluje řidiče nová situace na Vypichu. "Až do rekonstrukce křižovatky v tomto roce zde měly tramvaje na semaforech preference před auty, ale o tu jsme kvůli dopravním policistům přišli," řekl Dub.

Šéf magistrátního odboru Jan Heroudek však namítá, že každá křižovatka se posuzuje především z hlediska bezpečnosti silničního provozu. "Řidiče tramvají chápu, ale my musíme brát ohled i na ty ostatní. My nemůžeme městskou dopravu preferovat za každou cenu," dal najevo Heroudek.

Na místech, na která si řidiči tramvají stěžují, by podle něj změna přednosti způsobila pořádné komplikace. "Tak by tomu bylo například na Břevnově, kde tramvaje z Bělohorské pouští auta, která jedou po Patočkově. Jestliže bychom to změnili, byly by tady srážky na denním pořádku," řekl.

Na semaforech na Vypichu jsou podle něj zvýhodněny tramvaje i nyní. Rozdíl je pouze v tom, že nyní se o ní musí dělit i s autobusy, které přijíždějí z Petřin a od Strahova.

Ředitel pražské dopravní policie Zdeněk Bezouška o změnách na Vypichu údajně nic neví. "Se zástupci Dopravního podniku jednáme každý týden. Rozumným návrhům na změny v dopravě se nebráníme," řekl Bezouška.

Řidič Dub se svými kolegy se pokoušel jednat se zástupci magistrátu i dopravní policie. Příliš však neuspěli. "Policisté nás ignorovali a po setkání s panem Heroudkem máme dojem, že městu jsou autíčka milejší než tramvaje," dodal Dub.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vrtulník UH-1Y Venom
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků armádě ČR

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas se zamýšleným prodejem 12 vojenských vrtulníků UH-1Y od americké firmy Bell české armádě. V pondělí o...  celý článek

Analýza o přesunech voličů mezi stranami v letech 2013 a 2017.
Babiš a Okamura vysáli levici, od TOP 09 se přebíhalo k ODS, míní analytik

Strany si v předvolebním boji snaží přebírat voliče, výjimkou nebylo ani letošní hlasování. Analýza portálu KohoVolit.eu ukázala, že z něj profitovalo hlavně...  celý článek

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš přichází komentovat výsledky povolební schůzky s...
Babiš se sejde s ODS a TOP 09, Kalousek se vyjádří ke své budoucnosti

K povolebnímu vyjednávání se v úterý večer sejdou zástupci vítězného hnutí ANO s představiteli ODS, která ve sněmovních volbách skončila druhá. Předtím bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.