Zavedení nového systému by podle firmy Eltodo mohlo pomoci k odstranění nešvarů současného systému. Díky diodám by nehrozilo vypadnutí signalizace, k němuž může dojít při prasknutí žárovky na starém návěstidle. Systém by také signalizoval tramvajákům značení "pozor".
Právě kvůli absenci signálu mezi "stůj" a "volno" se dosud stávalo, že tramvaje vjížděly do křižovatek těsně po přepnutí návěstidla do polohy "stůj", když už nemohly bezpečně zabrzdit.
Oproti velmi rozšířenému značení používanému například v Berlíně působí návrh firmy Eltodo a DP Praha značně jednodušším dojmem. Smyslem je, aby každý směr měl vlastní návěst, zjednodušení umožňují právě barvy. Návrh vychází z představy odborníka Antonína Duba z roku 2006.
Kdy ale nová návěstidla budou zavedena, není zřejmé. "V případě celorepublikového zavedení s sebou přináší nutnost legislativní definice signálů pro tramvaje," stojí v prezentaci.
"Znamenalo by to, že například firma Eltodo nebo pražský Dopravní podnik na ministerstvo přijdou s návrhem, ten by posoudili experti, pak by šel do meziresortního připomínkového řízení. Teprve potom by mohla vzniknout vyhláška," říká mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Zatím podle něj žádná taková iniciativa na ministerstvo dopravy nedorazila.