Tramvaje budou jezdit až na křižovatku ulic Podbabská a Pod Paťankou.

Tramvaje budou jezdit až na křižovatku ulic Podbabská a Pod Paťankou. | foto: MF DNES

Tramvaj v Praze pojede k neexistující železniční zastávce

  • 13
V Podbabě v Praze 6 měla vzniknout nová železniční zastávka, ke které začne Dopravní podnik ještě letos prodlužovat tramvajovou trať. Jenže na novou zastávku zřejmě nebudou peníze a začne se stavět nejdříve za čtyři roky.

Stavební práce na železnici i na tramvajové trati měly probíhat současně. V prosinci však začnou dělníci pracovat pouze na prodloužení tramvajové trati z obratiště Podbaba u bývalého hotelu Internacional do prostoru za křižovatkou ulic Podbabská a Pod Paťankou.

Tam vznikne nové obratiště tramvají a nová stanice. Kdy se začne stavět nová železniční zastávka, není jasné. Tramvajová trať tak bude zatím sloužit alespoň místním, pro které se změní jediné, budou tu mít zastávky dvě, kousek od sebe.

Prodloužení tramvajové tratě k železniční mělo mít veliký význam. "Jde o to, že současná železniční zastávka Nádraží Bubeneč je špatně dostupná. Proto se měla zřídit nová stanice v Podbabě a navázat na ni tramvajovou trať, po níž jedou vozy až k trase metra A ke stanici Dejvická. Toto spojení je daleko logičtější. Nyní totiž cestující z vlaku jezdí autobusem na Hradčanskou," říká radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Tato železniční trať, která vede například z Kralup nad Vltavou, má význam především pro cestující ze severu středních Čech.

Snadnější by byla cesta na letiště

Díky nové železniční zastávce v Podbabě a její návaznosti na Vítězné náměstí v Dejvicích by se lidé snadněji dostali například k letišti. Nyní musí cestou na stanici metra Dejvická několikrát přestupovat.

Podle Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) je výstavba nové železniční zastávky v Podbabě součástí rekonstrukce železniční trati v úseku mezi Holešovicemi a Podbabou, což bude stát stovky milionů korun.

"Situace je taková, že Stavební správa Praha má zastavené veškeré investiční akce. Během jednoho až dvou měsíců se udělá audit, který prověří, zda některé stavby budou zařazeny do investičního plánu na další léta. Zda se na seznam dostane trať v Podbabě, lze jen těžko odhadovat. Kdyby se tam dostala, začalo by se stavět nejdříve po roce 2012," říká Tomáš Drvota z SŽDC.

Stavební práce by pak trvaly rok a půl. "Je to však velmi optimistický výhled," dodává Drvota.

Město chce proto vyjednávat s ministerstvem dopravy. "Samozřejmě budeme ministerstvu zdůrazňovat význam trati, a to pro celostátní imezinárodní dopravu, zdaleka se nejedná jen o využití pro Prahu a střední či severní Čechy," poznamenal radní Šteiner.

Úpravy vyjdou na 400 milionů

Dopravní podnik v rámci stavby nového úseku tramvajové trati její stávající část zrekonstruuje. "Trať se bude opravovat v ulici Jugoslávských partyzánů v Dejvicích od křižovatky s ulicí Zelená až po stávající tramvajovou smyčku před hotelem, která se během úprav zruší," upřesňuje mluvčí Dopravního podniku Ilona Vysoudilová. Podle ní budou úpravy stát více než čtyři sta milionů korun.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video