Nová omezení se dotknou například úseků mezi Národní a Spálenou ulicí a Motolem a sídlištěm v Řepích.
"Neotočné podvozky tramvají 14T brousí v obloucích kolejnice a jejich vozy jsou velmi těžké," uvedl Jan Šurovský, který má v Dopravním podniku na starosti provoz tramvají. Stroje typu 14T již nyní na některé pražské tratě nesmějí vyjet.
Plzeňská Škoda Transportation, která soupravy vyrábí, ničení kolejí odmítá. "Nikdo to nikdy neprokázal. Jsou to jen domněnky. Tramvaje odpovídají veškerým českým normám," řekl člen vedení Škoda Transportation Marek Herbst.
Podle obchodního ředitele Škody Transportation Jaromíra Jelínka je opotřebení kolejí nižší, než se očekávalo. "Kolejnice mírně opotřebovávají všechny tramvaje, je to normální proces," řekl.
Tramvajové tratě potřebují opravy za stamiliony
Kvůli špatnému stavu vyžaduje rekonstrukci minimálně devět pražských tramvajových tratí. Podle Jana Šurovského z Dopravního podniku za špatný stav kolejí může nejen nevhodná tramvaj, ale i dlouhodobý nedostatek peněz na rekonstrukci jednotlivých úseků.
"V posledních letech se nedařilo obnovovat tratě. Nejstarší z nich dožívají, stejně i tratě z osmdesátých let," vysvětlil.
Vliv na rychlé stárnutí kolejí má rovněž to, že všechny tratě byly stavěny pro mnohem lehčí vozy, než jaké na nich dnes jezdí.
Ze zprávy o stavu pražské tramvajové kolejové sítě rovněž vyplývá, že v katastrofálním stavu je například trať ve Vozovně Kobylisy.
Vozovna je sice uzavřeným areálem, ve kterém se nepohybují cestující, pro potřeby denního tramvajového provozu je však důležitá. Patero kolejí už je nyní uzavřeno pro všechny typy vozů, tramvaje 14T nesmějí do celého areálu. Dopravní podnik náklady na rekonstrukci odhaduje na 182 milionů.
Ve velmi špatném stavu je i obratiště Sídliště Ďáblice a trať na Libeňském mostě. Obratišti hrozí úplné zastavení provozu stejně jako trati na Libeňském mostě, kterou město od povodní neopravilo.
Na opravu čekají také koleje v ulici U Výstaviště, Na Zátorách u holešovického nádraží, na Hlávkově mostě nebo v úseku z Anděla na Újezd. Zde mohou místy tramvaje projíždět rychlostí pouze deset kilometrů v hodině. Jinak by totiž mohly vykolejit.