Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaj Porsche nesmí na některé tratě v Praze

  14:10aktualizováno  14:10
Nové nízkopodlažní tramvaje 14T, kterým se říká Porsche, nebudou smět vyjet na některé tratě v hlavním městě. Vyplývá to ze zprávy Dopravního podniku, která zákaz zdůvodňuje špatným stavem tramvajových kolejí v Praze. A souprava Porsche k jejich zhoršování prý ještě přispívá.

Tramvaj 14T s designem Porsche. | foto: MF DNES

Nová omezení se dotknou například úseků mezi Národní a Spálenou ulicí a Motolem a sídlištěm v Řepích.

"Neotočné podvozky tramvají 14T brousí v obloucích kolejnice a jejich vozy jsou velmi těžké," uvedl Jan Šurovský, který má v Dopravním podniku na starosti provoz tramvají. Stroje typu 14T již nyní na některé pražské tratě nesmějí vyjet.

Plzeňská Škoda Transportation, která soupravy vyrábí, ničení kolejí odmítá. "Nikdo to nikdy neprokázal. Jsou to jen domněnky. Tramvaje odpovídají veškerým českým normám," řekl člen vedení Škoda Transportation Marek Herbst.

Podle obchodního ředitele Škody Transportation Jaromíra Jelínka je opotřebení kolejí nižší, než se očekávalo. "Kolejnice mírně opotřebovávají všechny tramvaje, je to normální proces," řekl.

Tramvajové tratě potřebují opravy za stamiliony

Kvůli špatnému stavu vyžaduje rekonstrukci minimálně devět pražských tramvajových tratí. Podle Jana Šurovského z Dopravního podniku za špatný stav kolejí může nejen nevhodná tramvaj, ale i dlouhodobý nedostatek peněz na rekonstrukci jednotlivých úseků.

"V posledních letech se nedařilo obnovovat tratě. Nejstarší z nich dožívají, stejně i tratě z osmdesátých let," vysvětlil.

Vliv na rychlé stárnutí kolejí má rovněž to, že všechny tratě byly stavěny pro mnohem lehčí vozy, než jaké na nich dnes jezdí.

Ze zprávy o stavu pražské tramvajové kolejové sítě rovněž vyplývá, že v katastrofálním stavu je například trať ve Vozovně Kobylisy.

Vozovna je sice uzavřeným areálem, ve kterém se nepohybují cestující, pro potřeby denního tramvajového provozu je však důležitá. Patero kolejí už je nyní uzavřeno pro všechny typy vozů, tramvaje 14T nesmějí do celého areálu. Dopravní podnik náklady na rekonstrukci odhaduje na 182 milionů.

Ve velmi špatném stavu je i obratiště Sídliště Ďáblice a trať na Libeňském mostě. Obratišti hrozí úplné zastavení provozu stejně jako trati na Libeňském mostě, kterou město od povodní neopravilo.
 
Na opravu čekají také koleje v ulici U Výstaviště, Na Zátorách u holešovického nádraží, na Hlávkově mostě nebo v úseku z Anděla na Újezd. Zde mohou místy tramvaje projíždět rychlostí pouze deset kilometrů v hodině. Jinak by totiž mohly vykolejit.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Malíř a autor Krtečka Zdeněk Miler
Tahanice o Krtečka pokračují, spor o licence bude pokračovat u vrchního soudu

Pražský městský soud v úterý rozhodl, že vnučka výtvarníka Zdeňka Milera nesmí dál poskytovat licence k výrobě předmětů s Krtečkem. Smlouva, na jejímž základě...  celý článek

Inzerce TOP 09 na titulní straně pražského deníku Metro (17. října 2017)
TOP 09 varuje v závěru kampaně fiktivními zprávami o Klausovi i Babišovi

Přesvědčit voliče ještě na poslední chvíli fiktivními zprávami o soupeřích se rozhodla opoziční TOP 09. A tak si v Praze čtenáři deníku Metro mohli v úterý na...  celý článek

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Zájemci o Hrad prozradili, jaké by chtěli pravomoci. Ohodnoťte odpovědi

Má hlava státu v Česku adekvátní množství pravomocí? Měly by jí přibýt? A o čem by prezident rozhodovat neměl? V šestém kole projektu Otázka pro prezidenta se...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.