Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Potopený trajekt ve skutečnosti vlastnil vůdce sekty, soudí Korejci

  15:37aktualizováno  15:37
Jižní Korea nabízí odměnu 50 000 dolarů za informace vedoucí k dopadení miliardáře, který podle Soulu vlastnil trajekt Sewol. Při potopení plavidla v dubnu zahynulo na 300 lidí. Ju Pjong-eun je členem sekty, která je spojována s masovou sebevraždou z roku 1987.

Korejští záchranáři u vraku trajektu Sewol (17.dubna 2014) | foto: AP

Podle předpokladů se třiasedmdesátiletý Ju ukrýval v uplynulých dnech v rozsáhlém komplexu zmíněné církve nedaleko Soulu. Když ale členové církve policisty nakonec ve středu do komplexu pustili, hledaný muž tam nebyl. Policie poté vypsala na jeho nalezení odměnu 50 000 dolarů (asi milion korun) a na nalezení jeho nejstaršího syna odměnu 30 000 dolarů.

Podle prokuratury stojí Ju v čele firmy Čchonghečin, která potopený trajekt provozovala. Ju čelí obviněním z daňových úniků, zpronevěry a zanedbání povinností.

Prokurátoři mají podezření, že jedním z důvodů nehody trajektu z 16. dubna mohl být fakt, že společnost Čchonghečin tajně posílala zisky zmíněné rejdařské rodině a neinvestovala dostatek peněz do bezpečnosti a platů zaměstnanců. Rovněž Ju Te-kjon, syn Ju Pjong-una, čelí obviněním ze zpronevěry.

Fotogalerie

Oficiální šéf firmy Čchonghečin již byl zatčen společně s dalšími čtyřmi zaměstnanci. Úřady již dříve uvedly, že k tragédii plavidla podle všeho přispělo přetížení a špatné uložení nákladu.

Sekta spásy

Jihokorejská policie zahájila ve čtvrtek po Ju Pjong-unovi rozsáhlé celostátní pátrání, jehož se účastní na 150 zkušených detektivů a policistů. Po celé zemi byly na autobusových zastávkách, vlakových stanicích a na dalších veřejných místech rozvěšeny desetitisíce plakátů s fotografiemi otce Ju Pjong-una a jeho syna, stejně jako informace o odměně za dopadení. Policisty čeká v případě zadržení podezřelých povýšení.

Ju je podle některých zdrojů vůdcem Evangelické baptistické církve, někdy nazývané Sekta spásy. Její členové ho prý oslovují "Mojžíš", což však oni sami popírají. Církev se dostala do centra mediální pozornosti v roce 1987, kdy se 32 lidí údajně spojených s odštěpeneckou skupinou sekty našlo mrtvých na půdě jedné továrny poblíž Soulu. Podle úřadů se jednalo o hromadnou sebevraždu.

Také Ju byl v souvislosti s případem vyšetřován. Podezření, že stál za sebevraždami, se neprokázalo, ačkoli podle vyšetřování od zemřelých lidí dostal před jejich smrtí peníze. Usvědčen byl ale podle AP v jiném případu podvodu, když peníze vybrané z darů členů církve investoval do svého podnikání.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rohingové protestují před barmskou ambasádou v malajsijském Kuala Lumpuru (8....
Barmští vojáci pozabíjeli stovky Rohingů, tvrdí Amnesty International

Nejméně několik stovek mužů, žen a dětí z menšinového muslimského etnika Rohingů zabili barmští vojáci ve snaze vypudit ze země všechny jeho příslušníky. Podle...  celý článek

Na 3,3 milionu dětí v Jemenu trpí podvýživou.
Saúdská armáda blokuje jemenské přístavy. Zemí se šíří cholera a hlad

Situace ve válkou sužovaném Jemenu v posledních měsících eskaluje. V zemi chybí jídlo i základní léky. Velkou měrou k tomu přispívá blokáda Saúdské Arábie,...  celý článek

Islandská geotermální elektrárna Hellisheiði
Elektrárna na Islandu odčerpává CO2 z atmosféry, ukládá ho do země

Geotermální elektrárna na Islandu testuje nový způsob snižování emisí oxidu uhličitého. Do provozu nasadila speciální zařízení, které tento skleníkový plyn...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.