Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řidič trolejbusu v Brně jel před srážkou na červenou, zjistila inspekce

  8:47aktualizováno  8:47
Drážní inspekce zná po bezmála pěti měsících viníka tragické srážky tramvaje a trolejbusu v centru Brna. Nehodu, při níž zemřel jeden člověk a dalších třináct bylo zraněno, podle vyšetřovatelů zavinil řidič trolejbusu, který jel na červenou.

23. května 2011 v 19:17 se na křižovatce ulic Provazníkova a Lesnická v Brně srazila tramvaj linky číslo 9 s trolejbusem linky číslo 37. | foto: Drážní inspekce

"Už se dokončuje závěrečná zpráva. Podle mých informací vyšlo při vyšetřování nehody najevo, že řidič trolejbusu jel na červenou," potvrdil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Tragickou nehodou se už několik měsíců zabývá i policie. "Jsme téměř u konce, čeká se na poslední odborný posudek. V nejbližší době policie ukončí vyšetřování případu," uvedl mluvčí Bohumil Malášek. 

Fotogalerie

Vyšetřování, které vedou brněnští policisté je na vyšetřování inspekce nezávislé. S největší pravděpodobností však bude mít shodný výsledek se závěry, ke kterým došli vyšetřovatelé Drážní inspekce.

Na skončení policejního vyšetřování nyní čeká i Dopravní podnik. Závisí na něm případné odškodnění pozůstalých po jediné oběti havárie a také to, jestli řidič zůstane zaměstnancem brněnského dopravce.

"Řidič je stále v pracovní neschopnosti. Až do rozsudku ctíme presumpci neviny, takže i nadále bude zaměstnancem podniku," sdělila mluvčí Dopravního podniku Brno Linda Škrancová s tím, že zatím by však nemohl řídit a musel by vykonávat jinou práci.

Že jel na červenou, potvrdilo až dvojí měření

Tramvaj linky 9 se s trolejbusem linky 37 srazila 23. května po sedmé hodině večer. Na místě zemřel sedmasedmdesátiletý muž a dalších třináct lidí bylo zraněno.

Od začátku vyšetřování, které komplikoval fakt, že řidič trolejbusu se po nehodě zhroutil a nebyl schopen vypovídat, se mluvilo buď o selhání světelné signalizace v křižovatce, nebo selhání řidiče trolejbusu.

Pro druhou variantu mluvila svědectví lidí, kteří tvrdili, že trolejbus jel příliš rychle a vjel tramvaji do cesty. Že se ale vozidlo vřítilo do křižovatky na červenou, potvrdilo podle Drápala až dvojí měření světelné signalizace.

Autoři: ,


Po stopách vrahů s Jiřím Pánkem




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.