Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Topolánek představil předsednické ambice, vejdou se do tří E

  12:45aktualizováno  12:45
Premiér Mirek Topolánek a vicepremiér pro evropské záležitosti Alexandr Vondra představili priority českého předsednictví EU. Vláda je vměstnala do tří E: ekonomika, energetika a Evropa a svět. Kromě toho chce česká administrativa odstraňovat bariéry v Evropě.

Premiér Mirek Topolánek a vicepremiér pro evropské záležitosti Alexandr Vondra, 21. července 2008 | foto: Eva KořínkováČTK

Slogan "Evropa bez bariér" je také mottem českého předsednictví. "Evropa bez bariér však nemůže znamenat Evropu bez pravidel," řekl Topolánek.

"A nabývá většího významu ve stávající hospodářsky turbulentní situaci. Pouze Evropa, která plně využívá svého kulturního, lidského a ekonomické potenciálu, dokáže v takové krizi obstát," míní premiér.

Jako cíle "tří E" si Česká republika vytyčila zejména posílení energetické bezpečnosti, řešení finanční krize pomocí evropského plánu hospodářské obnovy a posílení konkurenceschopnosti Unie.

Vše o českém předsednictví najdete zde

"Ten program nevznikal ze vzduchu, reaguje na kontext českého předsednictví a musí reagovat i na aktuální vývoj, na nejrůznější krize," zdůraznil Topolánek.

Vláda také usiluje o to, aby se EU soustředila na své východní sousedy. "Za úspěch budeme považovat, když se navážou standardní vztahy, chceme nastartovat a iniciovat spolupráci," upřesnil Topolánek.

Zmínil také, že Česko v roli předsedající země změnilo svůj slogan. "Po kontroverzním sloganu 'Evropě to osladíme' přichází s heslem 'Sladíme Evropu'," uzavřel. - o vládní kampani s kostkou cukru čtěte zde

Cílem českého předsednictví je rovněž dokázat ho využít k propagaci a zviditelnění českých regionů v Evropě a podpořit cestovní ruch a příliv finančních prostředků. Podle vicepremiéra Alexandra Vondry je předsednictví pro Česko marketingová šance.

"Bude se o nás víc psát, což vyvolá větší zájem o naše výrobky či o návštěvu naší země," domnívá se Vondra. - čtěte Předsednictví je pro naši zemi dobrý marketing, soudí vicepremiér Vondra

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volební superdebata iDNES.cz a MF DNES v pražském hotelu InterContinental. (10....
ANALÝZA: Kudy se Česko může vydat, až rozhodnou voliči

Už teď je pravděpodobné, že změť různých názorů zaznívajících z Poslanecké sněmovny bude po volbách ještě o něco pestřejší než dosud a že ve Sněmovně může být...  celý článek

Lidé v Krásné Studánce u Liberce odevzdávali své hlasovací lístky na místním...
Strany mají triky k obcházení zákona o darech. Některé ho ignorují úplně

Od koho strany získávají finance a na co je během kampaní využívají. To měl zprůhlednit zákon, o kterém se před volbami mluvilo jako o přelomovém. Podle...  celý článek

Natáčí se na 4K kamery RED, nastavení ostření a expozice má na starosti obsluha...
České volby v zahraničních televizích: Japonci sledují Okamuru, Němci ČSSD

Výsledky sněmovních voleb budou ve štábech českých politických stran sledovat zástupci médií z celého světa. Vyplývá to z informací mluvčích jednotlivých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.