Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

TOP 09 vsadila na Schwarzenberga, nabízí ho na tričku i na tetování

  4:04aktualizováno  4:04
TOP 09 postavila svou předvolební kampaň na Karlu Schwarzenbergovi, který nyní patří k nejpopulárnějším politikům v Česku. Jeho podobiznu s dýmkou tiskne volební tým na trička a nabízí i schwarzenbergovská tetování. Leccos dokázal vytěžit i z jeho šlechtického původu.

Ze Schwarzenbergovy tváře se v kampani stává značka

Na internetu si může každý stáhnout jako vyzvánění na mobil lovecký signál, kterým se kdysi Schwarzenbergové dorozumívali při lovu. V posledních dnech vrcholí jednání mezi manažery TOP 09 a protivínským pivovarem Platan, který kdysi patřil tomuto šlechtickému rodu a který se od letošního dubna vrátil ke značce Schwarzenberg.

"Nakupujeme tisíce lahví," říká volební manažer strany Jaroslav Poláček. Desítka Schwarzenberg se bude podávat na mítincích TOP 09 s Kalouskovým gulášem, který se právě v těchto dnech porcuje do plechovek. "Byli bychom hloupí, kdybychom nevyužili toho, že stranu vede jeden z nejpopulárnějších politiků v zemi," říká jeden z autorů kampaně Jaroslav Poláček.

"Nejsem kult"

Toho, že se Schwarzenbergem do říjnových voleb lidé přesytí, se Poláček nebojí. A strach o své rodové jméno nemá ani Karel Schwarzenberg. "I na Západě se kampaně čím dál tím víc personifikují. Ale nikdo se nemusí bát, brzy vyjdeme i s naším programem," říká předseda TOP 09.

Když ODS před senátními volbami v roce 1998 postavila na Letenské pláni megaboard s portrétem Václava Klause, hned bylo jasné, že to byl přešlap. Ze všech stran se snesla kritika, že strana buduje kult Klausovy osobnosti.

Schwarzenberg se proti takové paralele mocně ohrazuje. "Asi by si kritici měli ujasnit, jestli jsem jen nástrojem v rukou Kalouska, nebo jestli se snažím být silným vůdcem s kultem osobnosti," zlobí se.

Podle expertů na marketing se TOP 09 tak břitké kritiky bát nemusí. Schwarzenberg jednak nepůsobí tak narcistně jako Klaus a jednak je kampaň vedena s větší nadsázkou než ta, která vrcholila billboardem na bývalém Stalinově pomníku.

A jaká je ta pasta uvnitř?

Ostatní strany mohou jen závidět. Nabízet voličům Topolánkovo nebo Paroubkovo vyzvánění do mobilu by asi kreativce na Jánském vršku či v Lidovém domě nenapadlo. Třeba socialisté dali raději místo Paroubka na plakáty bezejmenné tváře hlásající banální hesla.

A v záplavě těchto univerzálních obličejů by podle expertů mohla "franzjosefovská" image exministra zahraničí zaujmout.

Šéf agentury STEM Jan Hartl má za to, že by jednoduché poselství v podobě Schwarzenbergova konzervativního výrazu mohlo zabrat. A totéž si myslí i marketingový expert Daniel Köppl. "Přinejmenším se tím TOP 09 daří odvrátit pozornost od méně úspěšných či méně důvěryhodných kandidátů," říká Köppl.

"Pokud se ale očekávání nepodaří naplnit, dopadne to s TOP 09 jako se špatnou zubní pastou v hezkém obalu. Nikdo si ji znovu nekoupí," dodává.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Hlavatý, šéf textilky Juta, která byla loni jedniškou na trhu. Dosáhla...
Kroužky vynesly šéfa Juty Hlavatého do Sněmovny, mandát senátora tím končí

Senátor za ANO Jiří Hlavatý se díky preferenčním hlasům stane poslancem. Poskočil z nevolitelného místa kandidátky na druhé. Zvolením do Sněmovny mu končí...  celý článek

Andrej Babiš na tiskové konferenci hnutí ANO k výsledkům voleb do Poslanecké...
Budeme jednat se všemi, kteří se dostali do Sněmovny, řekl Babiš

Jasné vítězství v letošních volbách do Poslanecké sněmovny slaví hnutí ANO, které dostalo hlasy od zhruba jednoho a půl milionu voličů. „Jsme nadšeni a strašně...  celý článek

Předseda ČSSD Lubomír Zaorálek odpovídá na dotazy novinářů před Lidovým domem v...
Mění se doba a bude se muset změnit i ČSSD, řekl k neúspěchu Zaorálek

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek věří, že příčina jejich neúspěchu je v nedostatečné komunikaci s lidmi. Domníval se, že politiku je možné dělat v pracovně,...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.