Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

TOP 09 dá na volby 50 milionů korun, lidovci chtějí lákat na koblihy

  18:04aktualizováno  18:04
Na volby si TOP 09 půjčí a chce v kampani utratit víc, než původně plánovala. Výkonný výbor strany podle prvního místopředsedy TOP 09 Miroslava Kalouska schválil, že na kampaň strana vyčlenila 50 milionů korun. "Třicet milionů máme k dispozici, překlenovací úvěr bude dvacet milionů," řekl Kalousek. Šéf strany Karel Schwarzenberg povede volební štáb.

TOP 09 vyčlenila pro předčasné volby 50 milionů korun. | foto: ČTK

Ve volebním štábu bude i Marek Vocel, který se podílel na Schwarzenbergově prezidentské kampani. Protože už tolik netáhnou kampaně na náměstích a billboardech, strana se zaměří více na moderní technologie, na internet a Facebook i další sociální sítě. Na kampani se bude deseti miliony podílet i hnutí Starostové a nezávislí, s nímž TOP 09 úzce spolupracuje. A šéf společného poslaneckého klubu TOP 09 Petr Gazdík by mohl vést kandidátku na Zlínsku.

Kandidátky chce mít strana, která bude obhajovat volební výsledek 16,7 procenta a současných 42 křesel ve Sněmovně, podle Kalouska sestavené do 5. září, kdy je bude schvalovat výkonný výbor TOP 09.

Schwarzenberg téměř jistě povede znovu kandidátku v Praze a Kalousek bude nejspíš kandidovat ve středních Čechách jako v roce 2010, i když dostal nabídku také z Jihočeského kraje, kde v Bechyni bydlí. Další z bývalých ministrů, Leoš Heger, který řídil zdravotnictví, by měl být lídrem kandidátky v Královéhradeckém kraji.

"Jsme připraveni jít společně do boje proti tomu systému, který se tu nastavuje, proti levici, proti hlavní moci Miloše Zemana a proti orientaci na Rusko. Momentálně jsme jedinou silou, která je toho schopna. Zůstali jsme v tom takřka sami. ODS trpí vnitřními rozpory a bojem a jiná relevantní pravicová strana tady není," řekl iDNES.cz Gazdík (více najdete v tomto článku).

Lidovci na volby dají 40 milionů. Kandidáti zamíří ráno na nádraží

O návrat do Poslanecké sněmovny se pokusí KDU-ČSL, která má nyní zastoupení jen v Senátu, ale průzkumy veřejného mínění naznačují, že by se lidovcům comeback mohl povést.

Strana v úterý oznámila, že má na kampaň z centrálního rozpočtu vyčleněno 30 milionů korun a dalších pět až deset milionů do voleb dají jednotlivé krajské organizace.

Billboardy považují křesťanští demokraté za doplňkový a okrajový prostředek ve volební kampani. "Chceme se soustředit především na místa, kde se lidé přirozeně shromažďují. Naši kandidáti budou opravdu časně ráno přítomni na nádražích, když lidé vstávají a cestují do práce a nabídnou jim čerstvou koblihu a stručný volební program," uvedl první místopředseda KDU-ČSL Marian Jurečka.

Lidovci znovu vsadí i na "akci ploty". Počítají s tím, že členové a příznivci KDU-ČSL dají k dispozici ploty a volné plochy na svých objektech pro umístění volebních plakátů.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.