Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jde to i v noci, míní Ťok. Kontroloval opravy dálnice pod lampami

  7:11aktualizováno  7:11
Ministr dopravy Dan Ťok si v pátek osobně zkontroloval, jak to vypadá, když se silnice opravují v noci. Využil totiž uzavírky Lochkovského a Komořanského tunelu na Pražském okruhu, které budou neprůjezdné až do nedělního poledne, a vyrazil tam na inspekci.

„Dělalo se tam frézování a oprava povrchu vozovky, značení vozovky a hasičský záchranný sbor provedl revizi bezpečnostního systému. Pan ministr se šel podívat, co všechno se dá v noci dělat tak, aby opravy neobtěžovaly řidiče,“ řekl iDNES.cz mluvčí ministra Jakub Stadler po ministrově „inspekci“.

Dodal, že Ťok by se chtěl častěji podívat na to, jak práce probíhají. Při kontrole tunelů zaznamenali jeden problém se značením vozovky, kdy nová barva na silnici nepřilnula.

„Myslím, že pan ministr byl spokojený. Šel se podívat třeba na opravu spár, což jako stavař dobře ví, že jsou velmi citlivá místa. Projel si tunel a podíval se na zkoušku odvětrávání tunelu. Pokud jde o provoz po uzavírce, všechno je v naprostém pořádku, pracujeme v součinnosti s policií,“ popsal mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jakub Rýdl (o uzavírce více zde).

Ťok chce, aby se silnice po vzoru Německa opravovaly v noci nebo o víkendech, kdy je menší provoz. Na práci si podle něj dělníci mohou bez problému posvítit pomocí nočního osvětlení bez oslnění.

„Zvýšili jsme počet nočních oprav o třicet procent. Chtěl bych z toho udělat standard. Tam, kde je velká hustota provozu, by se opravy měly dělat převážně v noci. Dosud to nešlo, protože se podepsaly smlouvy, do kterých už se nedá zasahovat. Mým cílem je, aby u nově vysoutěžených úseků se na kritických úsecích pracovalo čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu. Myslím, že se to vyplatí i s nárůstem cen, který očekáváme od 10 do 15 procent,“ míní Ťok.

Dvanáctikilometrový úsek mezi exitem 3 Vestec a 15 Lochkov se uzavřel v pátek ve 21 hodin. „Je to pravidelná a povinná věc. Děláme ji kvůli bezpečnosti provozu,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Rýdl (více zde).

„Zejména opravy frekventovaných silnic musíme dělat v čase, kdy je na té silnici nejmenší zatížení. Rád bych, aby se většina oprav dělala v noci nebo o víkendech, kdy řidiči nejezdí. To sice stavby prodraží, výhodou ale budou podstatně spokojenější motoristé a rovněž i větší bezpečnost na silnicích,“ prohlásil už dříve Ťok (více o plánech ministra se dočtete zde).

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.