Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

“To Boldly Go...”

  9:13aktualizováno  9:13
This upcoming Saturday, Metropolitni Expres will be attending the Czech Trek convention here in Prague, where we will be interviewing Marina Sirtis, the legendary actress who plays Counselor Deanna Troi, a Betazed, on Star Trek: The Next Generation.

Metropolitni Expres honors Star Trek at Czech Trek this weekend | foto: Profimedia.cz

popisekAngličtina na iDNES.cz
VŠECHNY LEKCE ZDE


"Space, the final frontier. These are the voyages of the Starship Enterprise. It’s ongoing mission, to seek out new life and new civilizations. To boldly go where no one has gone before."

The Phenomenon of Star Trek
Science fiction has always been very popular, especially with the youth. With Star Trek, things are certainly no different, only there are (excuse the pun) several generations of viewers now who have enjoyed the show’s various incarnations. The appeal of Star Trek is universal, it cuts across all cultures and people.

The Original Star Trek
The original TV series, simply called Star Trek, featured William Shatner as Captain James T. Kirk and Leonard Nimoy as the pointy-eared alien, the Vulcan scientist Mr. Spock.

Although the series lasted only three years, as it was repeated endlessly in broadcasts across America and around the world in what is called syndication, it gained a tremendous mainstream following, building on top of its already establish cult of loyalists.

The Appeal of Star Trek
Psychologists and certainly marketing experts have studied the phenomenon of Star Trek. Their conclusions have been quite revealing.

Other than being inventive, futuristic and just “plain cool," experts are of the opinion (and fans would certainly agree) that the single greatest appeal of Star Trek its is universality, characters and its completeness.

                                                    Part II next week

   Joke of the Day: Do You Know This?

The original Starship Enterprise is now housed in the Smithsonian Institute in Washington D.C.

The original "working name" or rough draft name for Star Trek was Wagon Train to the Stars.

In the newer series Star Trek: The Next Generation, two models of the Starship Enterprise were used for filming. One is roughly 1.3 meters long and the other is about 2.5 meters in size.

The transporter effect is made by putting glitter in water and shinning a light through it, then matting this effect over film of the actors.



Angličtina vychází od pondělí do pátku.

Najdete ji také v bezplatném deníku Metropolitní expres.
Kalovi pište na adresu: kal.korff@expresdenik.cz


Autor: , METRO






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ke kůrovci se přidala vichřice. Z Bruntálska postupně mizí lesy

Místo klidu a čerstvého vzduchu lesní dělníci a těžká technika. V lesích na Bruntálsku se kromě těžby kůrovcového dřeva likvidují škody po vichřici z minulého...  celý článek

Myslivci budou divočáky v zamořené zóně u Zlína chytat do speciálních klecí.
VIDEO: Myslivci začínají chytat divočáky v zamořeném Zlínsku do klecí

Osm odchytových klecí by mělo v nejbližších dnech začít fungovat v části Zlínska, kde se šíří nákaza africkým morem prasat. Myslivci budou dění u důmyslných...  celý článek

Opalující se mladá žena.
Začátek týdne bude chladnější. Od čtvrtka čekejme třicítky, ale i bouřky

Česko tento týden budou provázet výkyvy teplot. V jeho první polovině nás čekají chladné noci, kdy teploty klesnou pod 10 °C, ve dne naměříme jen okolo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.