Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT poprvé nevysílala živě hradní tiskovku. Dětinská pomsta, říká Ovčáček

  14:06aktualizováno  14:47
Česká televize neodvysílala živě tiskovou konferenci mluvčího prezidenta republiky Jiřího Ovčáčka. Podle něj se tak stalo poprvé. Televizi nedávno kritizoval prezident, který se vyslovil pro zrušení koncesionářských poplatků. Hrad neodvysílání tiskovky označil za dětinskou pomstu a zvažuje stížnost vysílací radě.

Nový mluvčí hlavy státu Jiří Ovčáček | foto:  Dan Materna, MAFRA

„Pokud si dobře vzpomínám, bylo to poprvé, kdy tisková konference nebyla vysílána živě. Těsně před ní jsme byli Českou televizí informováni, že došlo k souběhu akcí,“ řekl iDNES.cz mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček.

Později svou reakci Hrad přitvrdil. „Považujeme tento přístup za dětinskou pomstu České televize za názory prezidenta republiky. Je třeba veřejně vyslovit otázku, že pokud bude Česká televize cenzurovat názory nejvyššího ústavního činitele, jak bude potom postupovat v případě dalších ústavních činitelů, politiků a občanů,“ uvedl v prohlášení Ovčáček. A napsal také, že Hrad zváží další kroky, včetně stížnosti Radě pro rozhlasové a televizní vysílání.

Právě Ovčáček pravidelně novinářům na tiskových konferencích předkládá informace z Hradu a tlumočí postoje prezidenta Miloše Zemana. V úterý ale Česká televize (ČT) jeho tiskovou konferenci neodvysílala živě. Později část Ovčáčkova vyjádření dala ze záznamu.

ČT: Prezidentův mluvčí neavizoval závažná sdělení

Podle mluvčí ČT Alžběty Plívové televize upřednostnila v danou chvíli důležitější téma.

„Před pravidelnou tiskovou konferencí prezidentova mluvčího nebyla avizována žádná důležitá sdělení. Obsahem vystoupení byl jen souhrn prezidentských aktivit minulého týdne, o nichž jsme již informovali. Dramaturgie živého vysílání proto z pochopitelných důvodů upřednostnila na větší ploše téma právě projednávaného energetického zákona v Poslanecké sněmovně, který by mohl navýšit náklady energetikům až o 150 miliard korun, což by mohli drtivě pocítit zákazníci, a téma rušení druhého důchodového pilíře,“ popsala Plívová.

To, že na tiskovce nezaznělo nic nového, ale podle Hradu není pravda. „Na tiskové konferenci zazněly též informace o čtvrtečním jmenování nového ministra spravedlnosti, nedělním přivítání ukrajinských Čechů prezidentem republiky, a také o blížící se cestě prezidenta republiky do Libereckého kraje,“ napsal Ovčáček.

Na konferenci mluvil i o koncesionářských poplatcích. „Podotkl jsem, že pan prezident se v poslední době v návštěvě regionů setkává při diskuzích s občany s kritikou práce ČT a kritikou koncesionářských poplatků,“ řekl iDNES.cz Ovčáček s tím, že toto téma na konferenci rozhodně nebylo tím hlavním.

Plívová také uvedla, že v budoucnu ČT počítá opět s vysíláním některých tiskových konferencí Jiřího Ovčáčka živě.

Vadí vám, že ČT nevysílala živě tiskovou konferenci Jiřího Ovčáčka?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 13. března 2015. Anketa je uzavřena.

NE 10252
ANO 1432

Zdánlivý detail, který podle Plívové není žádným konfliktem, přichází čtyři dny poté, kdy televizi kritizoval prezident Miloš Zeman (více o jeho kritice čtěte zde). Uvedl, že považuje za rozumný návrh na zrušení koncesionářských poplatků z pera senátora a předsedy Strany práv občanů Jana Veleby. Senátor chce umožnit některým lidem nehradit poplatky veřejnoprávním médiím (více o návrhu čtěte zde).

Souvislost se Zemanovými slovy ale televize odmítá. „ČT24 je nucena vždy prioritizovat témata v kontextu aktuálního dění, nemá neomezené kapacity, a proto zvažuje, co má v daný den či okamžiky větší informační relevanci,“ dodala Plívová. „ČT samozřejmě pokryla toto téma i přítomností svého zpravodajského týmu na místě jako vždy,“ dodala.

Autor:






Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.