Po vytočení linky 112 předají prcovníci operačních center v sídlech krajských ředitelství hasičského záchranného sboru hovor podle potřeby hasičům, policii či zdravotní službě.
Linka 112, společná pro celý záchranný systém, řeší situaci, kdy si člověk v tísni a pod tlakem stresu nedokáže vzpomenout, které z národních tísňových čísel komu patří.
Mezinárodní tísňová linka bude zřejmě sloužit především zahraničním návštěvníkům Česka. Pracovníci 14 operačních center v zemi přijmou hovory v češtině i v různých světových jazycích.
"Stará" čísla: nezapomenout!
Odborníci přesto tvrdí, že je lepší si jednotlivé linky pamatovat.
"Hlavně u vážných autonehod se stává, že lidé automaticky volají tísňové číslo policie. Není to chyba, protože jednotlivé složky záchranného systému si informace předají.
Ale přednost má vždy pomoc zraněným a ta by určitě byla rychlejší, kdyby lidé nejdřív zatelefonovali dispečerce záchranné služby," upozornil před časem ředitel Územního střediska záchranné služby v Ostravě Roman Gřegoř.
Nouzové číslo 112 se už dřív dalo volat z mobilních telefonů a to i tehdy, když
přístroje neměly SIM kartu, kredit či měly zamčené klávesy. Číslo 112 je totiž v přístrojích přednastaveno. Na displeji některých telefonů se dokonce objevuje nápis: SOS linka.