Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tips for Public Speaking

  7:06aktualizováno  7:06
Speaking in public or giving a presentation before a live audience, is one of the greatest "fears" many people have. Here are some tips which can help make this whole process a bit easier.
The first rule when speaking in public is to remember your audience

The first rule when speaking in public is to remember your audience | foto: Profimedia.cz

popisekAngličtina na iDNES.cz
VŠECHNY LEKCE ZDE


Giving a presentation in English can be challenging - Part 1

1. Remember Your Audience
The first rule when speaking in public is to remember your audience.

Naturally, your "audience" is defined as those who are expected to see and hear whatever it is that you have to say or show them.

While some people use the term "target audience," this essentially means the same thing.

For example, if your audience consists of nothing but Czechs instead of Americans, you may wish to customize your presentation a bit to account for this fact.

If your audience consists of nothing but women versus a group of "macho" military guys, it is expected that you might use different delivery styles in order to tailor your message to these specific and distinctively different kinds of groups.

This same rule also and especially applies to talks you might give either at schools or especially where children of all ages are present.

2. Find the Common Ground
In this example, if you find yourself speaking before an audience that has either a mixture of different cultures or age groups, in order to reach as many people as possible, you will have to find common ground.

Try to avoid remarks or approaches which might "play" well to certain segments of your listening audience, because it could also alienate others who are either not interested, or may not understand what you are saying, because they cannot relate to it.

                                                     Part II next week

                   Do you Know This?

With each year that passes, approximately 98% of ALL of the atoms in your body get replaced. Isn’t nature great?!

The word "limelight" comes from the very old practice of heating limestone rocks until they glowed like light bulbs.

These glowing limestones would then be used to illuminate the stage where a performance was to be given, or some other large room.

In Bavaria, beer is not considered to be an alcoholic drink. Instead, it is officially declared to be a staple food. Obviously, the Americans don’t know this!



Angličtina vychází od pondělí do pátku.

Najdete ji také v bezplatném deníku Metropolitní expres.
Kalovi pište na adresu: kal.korff@expresdenik.cz


Autor: , METRO






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Po několikaměsíční rekonstrukci se v pondělí 31. října opět otevřel pro zájemce...
Rodiče posílali peníze na plavání dětí, šly ale do trenérovy firmy

Peníze, které rodiče poslali do znojemského plaveckého oddílu, nešly za dětmi, ale do soukromé firmy jejich trenéra. Tomu teď hrozí trestní stíhání za...  celý článek

Bývalý ministr obrany Martin Barták přichází na jednání Městského soudu v...
Pokračuje soud v kauze letounů CASA, svědčit bude bývalý ministr Barták

U Obvodního soudu pro Prahu 6 bude v úterý výslechem svědků pokračovat hlavní líčení v kauze nákupu letadel CASA. Obžalobě čelí bývalá ministryně obrany Vlasta...  celý článek

Ilustrační snímek
Policisté hrají v pořadu Primy, prezidium jejich účinkování prošetřuje

Policejní prezidium se ohradilo vůči pořadu Policie v akci televize Prima. Vedení policie vadí, že vznikl bez jejího vědomí a že v něm účinkují skuteční...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.