Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Thrall propouští ve Vagonce

  0:01aktualizováno  0:01
Společnost Thrall Europe včera oficiálně oznámila, že chystá výpovědi pro 253 zaměstnanců své moravské filiálky Thrall Vagonka Studénka. Na výpověď tak čeká ve Studénce plná čtvrtina pracovníků. Ti si stěžují, že Američané nesplnili očekávání lidí ani podmínky antimonopolního úřadu.

Úřad totiž letos v březnu zdůvodnil souhlas s fúzí Thrallu a Vagonky hlavně v naději, že spojení povede k zachování zaměstnanosti nejen ve Studénce a okrese Nový Jičín, ale i v subdodavatelských firmách v republice.

"Společnost Thrall Europe se zavázala, že za splnění určitých odbytových podmínek udrží zaměstnanost na úrovni alespoň tisíce pracovníků po dobu tří let od nabytí akcií," uvádí březnové rozhodnutí antimonopolního úřadu. Po plánovaném propouštění by ovšem ve Studénce zůstalo jen 750 lidí.

"Zatím nemůžeme přesně říct, zda je plánovaný krok porušením podmínek fúze, je však možné, že se úřad tímto případem bude zabývat," řekl Josef Machů z tiskového odboru antimonopolního úřadu.

Vedení Thrallu, které je tradičně skoupé na informace, včera chystaný pokles zaměstnanosti vysvětlilo problémy s odbytem: "Poptávka po našich nákladních vagonech v prvním pololetí roku 2001 klesla víc, než jsme začátkem roku očekávali," sdělil generální ředitel společnosti Thrall Vagonka Roger Mickelson. Vedení očekává, že nepříznivý vývoj bude pokračovat. "Jsme nuceni přizpůsobit výrobu výhledu na trhu," dodal Mickelson.

Zaměstnanci podniku jsou současnými kroky vedení Thrallu silně zklamáni. "Když předloni v březnu Američané přišli, slibovali, že přetvoří Vagonku v jednoho z nejvýznamnějších výrobců, že se pustí agresivně do konkurenčního boje, a že budou vyrábět ve Studénce čtyři tisíce vagonů měsíčně.

Nepřinesli však ani nové trhy, ani nové zakázky," uvedl zdroj z podniku, který si kvůli obavám z reakce vedení firmy nepřál být jmenován. "Loni dobíhala dříve nasmlouvaná výroba, letos se vagony vyráběly už jen sporadicky a v poslední době prakticky vůbec," dodal zdroj.

Hlavním odběratelem Vagonky je podle něj letos další výrobní závod Thrallu v britském Yorku, který ze Studénky kupuje kontejnerové skříně. Thrall Car Company USA před týdnem oznámila, že se spojuje s významným výrobcem vagonů Trinity Industries.

"Panují obavy, že fúzující firmy s výrobou ve Studénce do budoucna už vůbec nepočítají," řekl pracovník Vagonky.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Problémem v jídlech pro děti je stále příliš mnoho vepřového masa.
O školníky a kuchaře je velká nouze. Na dvouměsíční volno už lidé neslyší

Základní i střední školy napříč celou republikou se potýkají s velkým nedostatkem nepedagogických pracovníků, tedy například kuchařů, školníků či účetních....  celý článek

Šéf hradního protokolu Vladimír Kruliš se po těžké autonehodě vrátil do práce
Děkuju andělům strážným, řekl hradní protokolář Kruliš po návratu do práce

Po vážné nehodě v policejním voze, při níž si zlomil dva obratle, se tento týden vrátil do práce zástupce šéfa hradního protokolu Vladimír Kruliš. „Děkuju svým...  celý článek

Volební lídr ČSSD, ministr zahraničí Lubomír Zaorálek, a ministryně práce a...
Kdo nechce lidem platit slušnou mzdu, je darebák, prohlásil Zaorálek

Práce má motivovat, kdo to myslí vážně, měl by nás podpořit, hájil ministr zahraničí a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek plán znovu navýšit minimální mzdu. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.