Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Thrall propouští ve Vagonce

  0:01aktualizováno  0:01
Společnost Thrall Europe včera oficiálně oznámila, že chystá výpovědi pro 253 zaměstnanců své moravské filiálky Thrall Vagonka Studénka. Na výpověď tak čeká ve Studénce plná čtvrtina pracovníků. Ti si stěžují, že Američané nesplnili očekávání lidí ani podmínky antimonopolního úřadu.

Úřad totiž letos v březnu zdůvodnil souhlas s fúzí Thrallu a Vagonky hlavně v naději, že spojení povede k zachování zaměstnanosti nejen ve Studénce a okrese Nový Jičín, ale i v subdodavatelských firmách v republice.

"Společnost Thrall Europe se zavázala, že za splnění určitých odbytových podmínek udrží zaměstnanost na úrovni alespoň tisíce pracovníků po dobu tří let od nabytí akcií," uvádí březnové rozhodnutí antimonopolního úřadu. Po plánovaném propouštění by ovšem ve Studénce zůstalo jen 750 lidí.

"Zatím nemůžeme přesně říct, zda je plánovaný krok porušením podmínek fúze, je však možné, že se úřad tímto případem bude zabývat," řekl Josef Machů z tiskového odboru antimonopolního úřadu.

Vedení Thrallu, které je tradičně skoupé na informace, včera chystaný pokles zaměstnanosti vysvětlilo problémy s odbytem: "Poptávka po našich nákladních vagonech v prvním pololetí roku 2001 klesla víc, než jsme začátkem roku očekávali," sdělil generální ředitel společnosti Thrall Vagonka Roger Mickelson. Vedení očekává, že nepříznivý vývoj bude pokračovat. "Jsme nuceni přizpůsobit výrobu výhledu na trhu," dodal Mickelson.

Zaměstnanci podniku jsou současnými kroky vedení Thrallu silně zklamáni. "Když předloni v březnu Američané přišli, slibovali, že přetvoří Vagonku v jednoho z nejvýznamnějších výrobců, že se pustí agresivně do konkurenčního boje, a že budou vyrábět ve Studénce čtyři tisíce vagonů měsíčně.

Nepřinesli však ani nové trhy, ani nové zakázky," uvedl zdroj z podniku, který si kvůli obavám z reakce vedení firmy nepřál být jmenován. "Loni dobíhala dříve nasmlouvaná výroba, letos se vagony vyráběly už jen sporadicky a v poslední době prakticky vůbec," dodal zdroj.

Hlavním odběratelem Vagonky je podle něj letos další výrobní závod Thrallu v britském Yorku, který ze Studénky kupuje kontejnerové skříně. Thrall Car Company USA před týdnem oznámila, že se spojuje s významným výrobcem vagonů Trinity Industries.

"Panují obavy, že fúzující firmy s výrobou ve Studénce do budoucna už vůbec nepočítají," řekl pracovník Vagonky.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalý ministr obrany Martin Barták přichází na jednání Městského soudu v...
Exministr Barták: Letouny CASA byly správný produkt za odpovídající cenu

Koupil se správný produkt za odpovídají cenu, řekl o letounech CASA v úterý u soudu někdejší náměstek ministryně obrany Vlasty Parkanové a pozdější šéf resortu...  celý článek

Pamětníka holokaustu Jiřího Bradyho ocenila Poslanecká sněmovna medailí a...
Poslanci po hodinách debat požádali vládu o zneplatnění memoranda o lithiu

Poslanecká sněmovna schválila návrh komunistů na zneplatnění memoranda o těžbě lithia, které podepsal ministr průmyslu Jiří Havlíček s australskou firmou...  celý článek

Restaurace Prašivka na Letné
Hospody ztrácejí duši, varuje petice za změnu protikuřáckého zákona

Od začátku platnosti protikuřáckého zákon brzy uplyne pět měsíců a v Senátu se bude znovu probírat možná změna předlohy, která vyhnala kuřáky před hospody a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.