Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Britský bulvár porušil dohodu s královnou a otiskl fotku nahého prince

  8:32aktualizováno  8:32
Nejrozšířenější britský bulvární list The Sun porušil nepsanou dohodu britských médií a zveřejnil fotografii nahého prince Harryho. Učinil tak i navzdory důraznému varování britské královské rodiny.

Fotografie nahého Harryho se dostaly do britských médií, přestože královská rodina žádala, aby je nikdo nezveřejňoval. | foto: Profimedia.cz

Obrázek nahého prince zakrývajícího pohlaví rukama a neznámé nahé ženy ukryté za jeho zády, pořízený během výletu do Las Vegas, zabírá polovinu titulní strany pátečního vydání listu. "Dlouho a usilovně jsme to zvažovali," komentoval zveřejnění skandální fotografie šéfredaktor deníku David Dinsmore.

Uvedl, že The Sun těsně spolupracuje s královskou rodinou a snaží se respektovat její vůli. Rozhodnutí citlivé snímky publikovat není podle něj namířeno proti Harrymu, jde o věc tiskové svobody.

Když může internet, proč ne nejpopulárnější tisk?

"Je to absurdní situace, kdy fotky mohou na internetu vidět stovky milionů lidí na celém světě, ale v nejpopulárnějších novinách být nesmějí," řekl šéfredaktor. "Je to jednoduše o tom, zda se naši čtenáři mohou zapojit do diskuse s mužem, který je ve vztahu k trůnu třetím v pořadí."

Titulní strana čtvrtečního vydání The SUN

Titulní strana čtvrtečního vydání The SUN

Mluvčí královské rodiny dnes reagoval na zveřejnění fotografie chladně. "Náš názor na otázku soukromí prince Harryho jsme zveřejnili. Noviny o svém obsahu rozhodují samy, a tak je na editorech, zda fotografie zveřejní," uvedl.

Čtvrteční britské deníky přání královské rodiny respektovaly. Podle Boba Satchwella, šéfa profesní Společnosti editorů, svým postupem dodržovaly dobrovolný etický kód, který označuje za nepřijatelné tisknout soukromé fotografie lidí bez jejich souhlasu. Podle jiných expertů je ale zakřiknutá zdrženlivost médií spíš důsledkem loňského skandálu s odposloucháváním celebrit, který noviny vystavil do nepříznivého světla.

Princ je veřejně činná osoba, bude se hájit vydavatel

Královská rodina si na šíření fotografií stěžovala u mediální regulační komise, s níž se nyní list The Sun může dostat do konfliktu. Komise ovšem může listu maximálně vyčinit a žádat omluvu, právo ukládat pokuty například nemá. List ale může zažalovat sám princ Harry.

Vydavatel by se podle agentury AP nepochybně hájil argumentem, že šíření informací o princi je ve veřejném zájmu, protože Harry je veřejně činný člověk a je placen z veřejných zdrojů. "Tisková svoboda je nepochybně vrcholně důležitá," oponuje Satchwell. "Pokud ale něco smíte otisknout, neznamená to nutně, že to otisknout musíte."

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ikonická hodinová věž v Londýně Big Ben na příští čtyři roky utichne.
Big Ben si odbil svoji poslední hodinu, čeká ho čtyřletá rekonstrukce

Známá hodinová věž v Londýně se v pondělí po poledni naposledy rozezněla před čtyřletou odstávkou z důvodu plánované rekonstrukce. Kromě odpojení zvonu se...  celý článek

Úplné zatmění Slunce na snímku z Guernsey ve státě Wyoming. (21. srpna 2017)
Nad Spojenými státy bylo po 99 letech vidět úplné zatmění Slunce

Lidé ve Spojených státech mohli v pondělí po 99 letech pozorovat úplné zatmění Slunce napříč celou zemí. V 17:46 středoevropského času začalo nad Pacifikem, od...  celý článek

Younes Abouyaaquoub, jeden z podezřelých z teroristického útoku v Barceloně
Počet obětí z Barcelony stoupl na 15. Atentátníka hledá celá Evropa

Katalánská policie potvrdila, že při čtvrtečním útoku v Barceloně řídil 22letý Maročan Younes Abouyaaqoub. Pátrání po něm se mezitím rozšířilo i na další...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.