Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

The Economist v Thajsku nevyjde, píše totiž o králi

  9:48aktualizováno  9:48
Poslední číslo britského konzervativního ekonomického týdeníku The Economist se nedostane do distribuce v Thajsku, protože se v něm píše o thajské monarchii. Je to už podruhé během posledních dvou měsíců, co se některé z čísel týdeníku The Economist na tamním trhu neobjeví.
Kvůli obavám z porušení zákona na ochranu královského majestátu nebylo v Thajsku distribuováno ani vydání The Economist ze 4. prosince. Ilustrační foto

Kvůli obavám z porušení zákona na ochranu královského majestátu nebylo v Thajsku distribuováno ani vydání The Economist ze 4. prosince. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

List poslal svým thajským odběratelům e-mail s vysvětlením, že se jeho distributor Asia Books rozhodl neodeslat výtisky čísla z 24. ledna, protože obsahuje příběh australského spisovatele Harryho Nicolaidese, který byl minulé pondělí v Thajsku odsouzen ke třem letům vězení za urážku královské rodiny.

Thajsko je konstituční monarchie a má přísné zákony týkající se urážky majestátu, které hrozí až patnácti lety vězení každému, kdo "očerní, urazí či ohrozí krále, královnu, následníka trůnu nebo regenta".

Jedna ze zaměstnankyň Asia Books v pondělí potvrdila, že nové číslo The Economist se na trh nedostane, ale tvrdila, že důvod nezná. Nechtěla uvést své jméno, protože není oprávněná komunikovat se sdělovacími prostředky.

Kvůli obavám z porušení zákona na ochranu královského majestátu nebylo v Thajsku distribuováno ani vydání The Economist ze 4. prosince. To obsahovalo článek s titulkem Thajsko, jeho král a jeho krize, který uváděl citace z králova neautorizovaného a v Thajsku zakázaného životopisu vydaného pod názvem Král se nikdy neusmívá.

Thajské sdělovací prostředky se běžně uchylují k autocenzuře, jakmile dojde na informace o královské rodině. Rozmach internetu však zkouší posunout hranice tabu kolem psaní o monarchii. Před časem thajské úřady zareagovaly tím, že se pokusily zablokovat více než dva tisíce internetových serverů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Oltářní obraz Klanění Tří králů od Petra Brandla v zámecké kapli Zjevení Páně...
Cenný Brandlův obraz z kaple patří Smiřicím, ne farnosti, rozhodl soud

Oltářní obraz Klanění Tří králů od Petra Brandla, který byl v českých zemích jedním z hlavních představitelů vrcholného baroka, bude i nadále patřit městu...  celý článek

Vánoční strom Na Staroměstském náměstí je už ozdobený (25.11.2015).
Pražský vánoční strom roste u Berounky, upozornil na něj tipař

Vánoční strom, který letos ozdobí tradiční adventní trhy na pražském Staroměstském náměstí, roste u Berounky na Křivoklátsku. Tip na zhruba 24 metrů vysoký...  celý článek

O půlnoci vypršela aktivistům smlouva, podle které mohli centrum Klinika obývat...
Na Klinice zůstáváme i po lhůtě pro vystěhování, vzkázali aktivisté

Aktivisté z centra Klinika na pražském Žižkově oznámili, že v budově i nadále zůstanou. Tvrdí, že pokud by odešli, z domu by zůstala prázdná chátrající ruina,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.