Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Britský list špehoval své novináře. Na stole měli monitorovací zařízení

  13:59aktualizováno  13:59
Vedení britského listu The Daily Telegraph chtělo zjistit pracovní morálku svých zaměstnanců. Novinářům tak na pracovní stoly nechalo nainstalovat monitorovací zařízení, které pomocí snímačů pohybu a teploty zaznamenává žurnalistovu přítomnost v redakci. Po protestech redaktorů krabičky ještě týž den zmizely.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Reuters

Přístroj namontovaný na spodní desce stolu objevili novináři londýnské centrály listu v pondělí po příchodu do práce. Značku zařízení OccupEye vyhledali na internetu a zjistili, že jde o bezdrátové monitorovací zařízení, které umí zjistit, zda redaktor sedí za stolem.

Mezitím se o dění v redakci začal zajímat server BuzzFeed a kolem poledne přišel zaměstnancům e-mail vysvětlující, že přístroj zůstane namontovaný čtyři týdny. Jeho úkolem je údajně zajistit energetickou úsporu v budově v době, kdy se v ní nachází méně lidí.

„Jít na záchod v pracovní době nikdy nebylo rebelštější,“ poznamenali sledovaní redaktoři. Proti „sledování ve stylu Big Brother“ se postavily i britské novinářské odbory.

Vedení se proto rozhodlo krabičky zase odstranit, a to čtyři hodiny poté, co o nich na Buzzfeedu vyšel článek. „Na základě zpětné vazby od personálu jsme se rozhodli senzory okamžitě stáhnout,“ uvedlo vedení v prohlášení. Dodalo, že se snaží najít jiný způsob, jak zjistit potřebná data týkající se možné energetické úspory, a zaměstnance o něm bude informovat.

BuzzFeed navíc poznamenává, že web OccupEye se otázkám životního prostředí příliš nevěnuje a zaměřuje se spíše na to, jak by mohly firmy ušetřit tím, že zmenší kanceláře a vtěsnají více zaměstnanců do menších prostor.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.