Kondomy.

Kondomy. | foto: Profimedia.cz

Testování kondomů neuživí, ale potěší

  • 27
Pokud si chcete při práci užívat, staňte se testovačem kondomů. Právě takový inzerát v rubrice Zaměstnání lákal zájemce na zajímavou pracovní pozici a nabízel dokonce 10 tisíc volných míst. Ačkoliv zájem byl obrovský, se skutečnou prací neměla nabídka nic společného.

Firma Durex, český výrobce kondomů, totiž ve skutečnosti zájemcům poslala jen krabičku svých výrobků.

"Hledáme testovače kondomů pro náš nový výrobek. Zájemcům ho zašleme zdarma a jediným úkolem bude odpovědět nám na otázky z našeho testovacího formuláře," vysvětluje Petr Adamec, zástupce firmy Durex, co od "pracovníků" vlastně požadují.

Jak přiznává, zájem byl obrovský a během tří dnů byla místa obsazena. Někdo se ale mohl cítit reklamou oklamán, když vlastně o žádný stálý pracovní poměr nejde.

Předseda Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec je přesvědčen, že o klamavou reklamu nejde.

"Z textu je vidět, že se jedná o nadsázku, uchazeč o práci je seznámen se smluvními podmínkami. Myslím, že je vše v pořádku," řekl Brabec iDNES.cz.

Podmínky pro přijetí na pracovní pozici jsou přitom velice jednoduché. "Na pozici akreditovaného testovače požadujeme pouze nadšení a pozitivní přístup k životu, otevřenost a chuť experimentovat a schopnost okamžitě začít pracovat," cituje zástupce firmy požadavky z inzerátu.

Předseda asociace ocenil hlavně nápad autorů reklamy. "Je to velice složité téma pro vymýšlení nějaké vážné reklamy. Vtip, který je z textu patrný, nikoho neuráží a navíc můžeme s nadsázkou říct, ze je to zdraví prospěšné," uzavřel Brabec.

Mezi testovače kondomů se přihlásil i dvaadvacetiletý Petr z Prahy. "Bral jsem to jako recesi a letní 'brigádu'. K ničemu mě spolupráce s firmou nezavazuje, pouze vyplním formulář. Navíc po mně nechtějí, abych dělal něco, co se mi nelíbí," svěřil se student s úsměvem.


Video