Firma Durex, český výrobce kondomů, totiž ve skutečnosti zájemcům poslala jen krabičku svých výrobků.
"Hledáme testovače kondomů pro náš nový výrobek. Zájemcům ho zašleme zdarma a jediným úkolem bude odpovědět nám na otázky z našeho testovacího formuláře," vysvětluje Petr Adamec, zástupce firmy Durex, co od "pracovníků" vlastně požadují.
Jak přiznává, zájem byl obrovský a během tří dnů byla místa obsazena. Někdo se ale mohl cítit reklamou oklamán, když vlastně o žádný stálý pracovní poměr nejde.
Předseda Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec je přesvědčen, že o klamavou reklamu nejde.
"Z textu je vidět, že se jedná o nadsázku, uchazeč o práci je seznámen se smluvními podmínkami. Myslím, že je vše v pořádku," řekl Brabec iDNES.cz.
Podmínky pro přijetí na pracovní pozici jsou přitom velice jednoduché. "Na pozici akreditovaného testovače požadujeme pouze nadšení a pozitivní přístup k životu, otevřenost a chuť experimentovat a schopnost okamžitě začít pracovat," cituje zástupce firmy požadavky z inzerátu.
Předseda asociace ocenil hlavně nápad autorů reklamy. "Je to velice složité téma pro vymýšlení nějaké vážné reklamy. Vtip, který je z textu patrný, nikoho neuráží a navíc můžeme s nadsázkou říct, ze je to zdraví prospěšné," uzavřel Brabec.
Mezi testovače kondomů se přihlásil i dvaadvacetiletý Petr z Prahy. "Bral jsem to jako recesi a letní 'brigádu'. K ničemu mě spolupráce s firmou nezavazuje, pouze vyplním formulář. Navíc po mně nechtějí, abych dělal něco, co se mi nelíbí," svěřil se student s úsměvem.