Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Termín voleb se objevil ve Sbírce zákonů, začíná oficiální kampaň

  11:18aktualizováno  11:18
Termín sněmovních voleb, které prezident Miloš Zeman stanovil na 20. a 21. října, byl v úterý vyhlášen ve Sbírce zákonů. Oficiálně tak začala volební kampaň s přísnějšími pravidly pro kandidující strany a hnutí i jejich podporovatele.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jan Strouhal, MAFRA

Zeman termín voleb oficiálně vyhlásil před dvěma týdny (více čtěte zde).

Strany a hnutí budou mít čas na sestavení a odevzdání kandidátek do 15. srpna. Do 21. srpna je mohou strany doplňovat, do konce srpna opravovat případné závady. Krajské úřady a pražský magistrát o registraci kandidátek rozhodnou nejpozději 1. září.

O čtyři dny později - 5. září - Státní volební komise vylosuje volebním uskupením čísla, pod nimiž by šla do voleb. Čísla budou i na hlasovacích lístcích, které voliči dostanou do poštovních schránek do 17. října. Strany a hnutí čísla mohou využít i ve volební kampani. Její horká část, která je spojena s vysíláním volebních spotů v České televizi a Českém rozhlase, začne 4. října.

Každá ze stran bude moci do kampaně investovat maximálně 90 milionů korun. Do limitu se započítají i částky, které by za strany s jejich vědomím zaplatil někdo jiný. Všechny výdaje na kampaň musejí přecházet přes transparentní volební účet, který si musí každá kandidující strana zřídit nejpozději v nadcházejících pěti dnech.

Adresu svých internetových stránek, kde budou zveřejňovány informace o financování volební kampaně, zřízení volebního účtu a adresu internetových stránek, na kterých bude účet přístupný, musejí strany oznámit Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí. Za porušení pravidel může udělit až půlmilionovou pokutu, za překročení limitu sankci až do výše půldruhéhonásobku rozdílové částky.

Do volební kampaně budou moci zasáhnout také nekandidující občané a instituce. Musejí se ale registrovat u úřadu pro dohled nad stranami a do svých aktivit v rámci kampaně nesmějí vložit více než 1,8 milionu korun. Jednou z nich je organizace Frank Bold, která stojí za sdružením Rekonstrukce státu. V rámci kampaně podle nových pravidel se rozhodla poděkovat na billboardech desítce senátorů, kteří pomohli v horní komoře zablokovat plošné výjimky na zveřejňování registru smluv.

Rekonstrukce státu počítá s tím, že podobně jako v minulosti bude prostřednictvím webu, novin nebo plakátů informovat o tom, jak politici plnili své sliby ohledně podpory devíti protikorupčních zákonů.

Autoři: ,




 




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mezi ulicí U Hřbitova a Telečská dnes vede provizorní cesta z panelů přístupná...
Jihlava stopla stavbu 30 metrů dlouhé silnice. Kvůli hygieně, zlobí se

Mělo to být pouhých třicet metrů nové silnice, která by ulevila přetíženým ulicím na jihu Jihlavy. Magistrát však nakonec propojku ulic Telečská a U Hřbitova...  celý článek

Otto Chaloupka, poslanec Věcí veřejných
V páté Otázce zvítězil Chaloupka. Inspirují ho Masaryk, Churchill a Reagan

Vítězem pátého kola projektu Otázka pro prezidenta se stal politik a podnikatel Otto Chaloupka. Inspiruje ho Masarykova schopnost sjednocovat, Churchillova...  celý článek

Bývalá rumunská tenisová hvězda Ilie Nastase ještě předtím, než byl vyveden z...
Kontroverzní Nastase může být českým konzulem, Zaorálek jej pozval do Prahy

Ministerstvo zahraničí zvažuje, že jmenuje bývalého tenistu Ilie Nastaseho honorárním konzulem ČR v Rumunsku. Ministr Lubomír Zaorálek se s ním kvůli tomu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.