Všechny nově měřené stanice jsou zastoupené společností AT Media (ATM), která zajišťuje bezmála dvacítce televizí mediální zastoupení.
Měřené TV staniceDosud: Nově: |
"Hlavní důvod, proč o měření usilujeme, je, aby se stanice zrovnoprávnily na reklamním trhu," uvedl Štěpán Wolde z ATM.
"Podle smlouvy mezi Asociací televizních organizací a společností AT Media, která je v současné době těsně před podpisem, přibude k 1. říjnu 2009 do projektu třináct nových televizních stanic," uvedla jednatelka ATO Lucie Pokorná.
ATO měří všechny identifikovatelné stanice. Podle Pokorné ale firma poskytuje data jen těm televizím, které se na nákladech projektu elektronického měření podílejí a stanou se odběrateli dat.
"Měření televizní sledovanosti není veřejnou službou, ale projektem financovaným ze zdrojů subjektů, které se na měření skládají," vysvětlila Pokorná.
První data budou už 2. října ráno
Počet reportovaných stanic se tak od počátku října zvýší ze současných devíti na 22. Všechny nově přistupující kanály jsou v současnosti zahrnuty do skupiny "ostatních" stanic.
"První data o těchto stanicích by měla být k dispozici již 2. října ráno," sdělila iDNES.cz za ATO Daniela Keltová.
Mezi měřenými programy tak například přibudou také Minimax, Sport 1, Film Plus či TV Paprika. "Docílili jsme měření u všech stanic, které byly ochotné, dosahují určité úrovně sledovanosti a jsou technologicky schopné podílet se na měření," podotkl Wolde.
Dosud poslední novou stanicí, která se objevila ve výsledcích peoplemetrového měření, je televize Barrandov. ATO její výsledky zveřejnilo poprvé za červen.
ATM nabízí reklamní prostor na tematických kanálech od roku 1998. Nyní poskytuje služby 18 stanicím. Společnost je členem mezinárodního koncernu Liberty Global, pod nějž spadají dceřiné společnosti jako je Chello Media a Chello Zone.