Provozovatel navíc již může sám určit poměr reklamních a teleshoppingových spotů.
Dosud tvořila reklama 15 procent a teleshopping pět procent. Rada rovněž sjednotila délku pořadů, které lze přerušit televizní reklamou nebo teleshoppingem na minimálně 30 minut a odstranila povinnost 20 minutového intervalu mezi přestávkami na reklamu.
Také zrušila maximální počet bloků a celkový denní podíl teleshoppingu. Dosud mohly televize odvysílat denně až osm souvislých teleshoppingových pořadů, jejichž celková doba nesměla překročit tři hodiny.
Odlišení televizní reklamy nebo teleshoppingu od redakčního obsahu bude moci být provedeno vedle obrazových nebo zvukových prostředků nově také prostředky prostorovými, tedy například takzvanou dělenou obrazovkou.
I tato reklamní technika však musí respektovat obecná pravidla, jako například zásadu oddělení redakčního obsahu od komerčního sdělení, ochranu celistvosti pořadů nebo pravidla pro maximální podíl reklamy za hodinu.
V jednom průzkumu Češi uvedli, že by především na komerčních televizích uvítali méně reklamy. Přesycení například kritizovali čtyři z pěti diváků Novy.