Rada pro rozhlasové a televizní vysílání například zrušila maximální počet reklamních bloků za den. Snímek je reklamy na Fernet.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání například zrušila maximální počet reklamních bloků za den. Snímek je reklamy na Fernet. | foto: iDNES.cz

Televizní rada upravila reklamní bloky mezi pořady

  • 19
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zrušila celkový denní vysílací čas reklamy a teleshoppingu a nadále zůstane pouze omezení na 12 minut z jedné vysílací hodiny. Nově přijatá metodika má platit do doby, než Česko převezme do svého práva směrnici EU o audiovizuálních mediálních službách z roku 2007.

Provozovatel navíc již může sám určit poměr reklamních a teleshoppingových spotů.

Dosud tvořila reklama 15 procent a teleshopping pět procent. Rada rovněž sjednotila délku pořadů, které lze přerušit televizní reklamou nebo teleshoppingem na minimálně 30 minut a odstranila povinnost 20 minutového intervalu mezi přestávkami na reklamu.

Také zrušila maximální počet bloků a celkový denní podíl teleshoppingu. Dosud mohly televize odvysílat denně až osm souvislých teleshoppingových pořadů, jejichž celková doba nesměla překročit tři hodiny.

Odlišení televizní reklamy nebo teleshoppingu od redakčního obsahu bude moci být provedeno vedle obrazových nebo zvukových prostředků nově také prostředky prostorovými, tedy například takzvanou dělenou obrazovkou.

I tato reklamní technika však musí respektovat obecná pravidla, jako například zásadu oddělení redakčního obsahu od komerčního sdělení, ochranu celistvosti pořadů nebo pravidla pro maximální podíl reklamy za hodinu.

V jednom průzkumu Češi uvedli, že by především na komerčních televizích uvítali méně reklamy. Přesycení například kritizovali čtyři z pěti diváků Novy.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video