Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Televizní rada upravila reklamní bloky mezi pořady

  19:55aktualizováno  19:55
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zrušila celkový denní vysílací čas reklamy a teleshoppingu a nadále zůstane pouze omezení na 12 minut z jedné vysílací hodiny. Nově přijatá metodika má platit do doby, než Česko převezme do svého práva směrnici EU o audiovizuálních mediálních službách z roku 2007.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání například zrušila maximální počet reklamních bloků za den. Snímek je reklamy na Fernet. | foto: iDNES.cz

Provozovatel navíc již může sám určit poměr reklamních a teleshoppingových spotů.

Dosud tvořila reklama 15 procent a teleshopping pět procent. Rada rovněž sjednotila délku pořadů, které lze přerušit televizní reklamou nebo teleshoppingem na minimálně 30 minut a odstranila povinnost 20 minutového intervalu mezi přestávkami na reklamu.

Také zrušila maximální počet bloků a celkový denní podíl teleshoppingu. Dosud mohly televize odvysílat denně až osm souvislých teleshoppingových pořadů, jejichž celková doba nesměla překročit tři hodiny.

Odlišení televizní reklamy nebo teleshoppingu od redakčního obsahu bude moci být provedeno vedle obrazových nebo zvukových prostředků nově také prostředky prostorovými, tedy například takzvanou dělenou obrazovkou.

I tato reklamní technika však musí respektovat obecná pravidla, jako například zásadu oddělení redakčního obsahu od komerčního sdělení, ochranu celistvosti pořadů nebo pravidla pro maximální podíl reklamy za hodinu.

V jednom průzkumu Češi uvedli, že by především na komerčních televizích uvítali méně reklamy. Přesycení například kritizovali čtyři z pěti diváků Novy.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tajemník SPD Jaroslav Staník (uprostřed) nechal přivolat policii, aby odvedla...
Štáb SPD zavolal na novináře policii, Brichta zazpíval českou hymnu

Policie řešila odpoledne ve štábu hnutí SPD Tomia Okamury v pražském Karlíně dva incidenty s novináři, kteří se dožadovali vstupu bez akreditace. Ochranka poté...  celý článek

Lubomír Zaorálek na tiskové konferenci ČSSD ve volebním štábu strany v Praze....
ČSSD opařil volební propadák, budoucnost vedení strany je nejistá

Vítěz minulých sněmovních voleb ČSSD prožil volební sešup. Strana získá pouze sedm procent a pravděpodobně skončí až na šestém místě. Její vedení zatím...  celý článek

Bohuslav Sobotka, Andrej Babiš a Pavel Bělobrádek podepsali za ČSSD, ANO a
VIDEO: Jak dopadly sliby, na které lákaly strany před čtyřmi roky

Zvýšení platů učitelů, jednotné přijímací zkoušky na střední školy a zavedení EET. I to před minulými volbami strany nabízely svým voličům. Podívejte se, jak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.