Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Televize ztratila mnoho milionů

  23:49aktualizováno  23:49
P r a h a - Česká televize včera přišla o významného klienta, který měl během letošního roku utratit za reklamní kampaň sto milionů korun. Začínají se tak plnit chmurné předpoklady mediálních analytiků, že ČT v důsledku boje o vládu nad veřejnoprávní televizí ztratí i stamiliony korun. Michael Richter, ředitel agentury ARBO Media, která pro ČT zajišťuje prodej reklamního času, nechtěl prozradit jméno zadavatele, jenž se rozhodl plně přejít na konkurenční Novu a Primu. Řekl pouze, že jde o výrobce potravin a drogistického zboží.

Mezi čtyři největší výrobce patří Procter and Gamble (čisticí prostředky), Danone (jogurty), Unilever (šampony) a Nestlé (čokoláda). Nikdo ze zástupců těchto firem nebyl včera schopen potvrdit, zda právě vedení jeho firmy kampaň zrušilo.

Už zkraje týdne odřekl reklamu na ČT například Contactel, který měl objednán prostor pro sponzorský vzkaz před Událostmi. Také Eurotel odložil kampaň plánovanou na první lednový týden.

Mediální agentury včera vyčíslily první konkrétní ztrátu ČT. „Za prosinec přišla zhruba o deset milionů,“ uvedl Richter. Za leden odhadl celkovou škodu na 30 milionů - nikdo z klientů si nechce nyní předem rezervovat vysílací místo v reklamních blocích mezi zprávami. „Tyto bloky jsou nejisté a klienti nechtějí být spojováni se současným zpravodajstvím,“ dodal Richter.

Krize v televizi přišla podle mediálních expertů v nejméně vhodnou dobu. Právě na konci roku se uzavírají dohody, kolik kdo utratí příští rok za reklamu. Ale i vyčkávání inzerentů je pro ČT zraňující.

V lednu a v únoru, což nejsou reklamně silné měsíce, může televize buď získat, nebo hodně ztratit. Nejistotu klientů utvrzuje také to, že dosud neviděli programové schéma, podle kterého se rozhodují.

Kromě nižších tržeb čekají televizi i žádosti o uhrazení ušlých zisků za neodvysílané reklamy. „Zadavatelům vypadl určitý typ zákazníků, kteří nesledují komerční televize,“ uvedl ředitel Asociace reklamních agentur Jiří Mikeš. Například Sazka bude žádat kompenzaci několik milionů; musela nakoupit reklamní čas na Nově, aby mohla vysílat výsledky losování.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Farář Kazimierz Plachta v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Farář z vypáleného kostela poslal obviněným dopis. Odpouštím vám, píše

Dopis plný duchovního odpuštění a naděje do budoucnosti poslal farář zničeného kostelíku v Gutech na Třinecku dvěma mladým mužům, kteří jsou ze zapálení...  celý článek

Stavba dálnice D8 v Prackovicích nad Labem.
Ústavní stížnost míří na část stavebního zákona, která omezuje spolky

Nedávno přijatá novela stavebního zákona míří k Ústavnímu soudu. Stížnost podává sedmnáct senátorů. Napadají tu část novely, která ruší možnost účasti spolků...  celý článek

Sníh - děti - sáňky - volný čas - zábava
Jarní prázdniny 2018

Týdenní jarní prázdniny jsou na základních a středních školách v roce 2018 rozloženy v termínech od 5. února do 18. března. Přinášíme úplný přehled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.