Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Televize u mladých ztrácí, na Západě ji poráží internet

  18:17aktualizováno  18:17
Internet začal mezi mladými lidmi v západní Evropě vítězit nad televizí. Zářijový průzkum vůbec poprvé ukázal, že se mladí usadí častěji k počítači s internetem než k televizi. Pravidelný přístup k počítačové síti má nyní téměř šest z deseti lidí v regionu.
Sledovanost internetu roste i u vyšších věkových skupin. Ilustrační foto

Sledovanost internetu roste i u vyšších věkových skupin. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Web je přitom čím dál méně výsostným územím mladých.

Za poslední rok vzrostl o dvanáct procent počet takzvaných "stříbrných surfařů", tedy lidí nad 55 let, kteří s oblibou na webu surfují. O osm procent pak stoupla sledovanost internetu ženami.

Přes 80 procent dotázaných uvedlo, že by bez některé z funkcí internetu "nemohli žít".

Přednost internetu před televizní obrazovkou začínají dávat najevo mladí mezi 16 až 24 roky. Osmdesát dva procent z nich využívá internet pět až sedm dnů v týdnu, zatímco televizi tak často sleduje 77 procent lidí v této věkové kategorii. Proti minulému roku je to pokles o pět procent.

Přes takzvaná společenská síťová centra nyní komunikuje 42 procent uživatelů nejméně jednou měsíčně. A počet lidí, kteří na webu sledují televizi, film či video, vyskočil o 150 procent.

Výsledek průzkumu zveřejnila European Interactive Advertising Association (EIAA), obchodní organizace prodejců interaktivních médií. Anketa se opírá o telefonáty se sedmi tisícovkami lidí z Británie, Německa, Francie, Španělska, Itálie, třech skandinávských států, Belgie a Nizozemska.

V těchto deseti zemích je nyní 169 milionů lidí na internetu často; týdně tráví na webu 11,9 hodiny. Téměř třetina z nich připouští, že jsou silnými uživateli sítě a tráví na ní týdně 16 hodin a více. Jde přitom o více než 48 milionů lidí.

Sedmaosmdesát procent uživatelů hledá na internetu informace. Následuje využití elektronické pošty (81 procent), společenských sítí (42 procent) a posílání vzkazů (37 procent). 31 procent uživatelů stahuje na webu hudbu a poslouchá rozhlas, 30 procent sleduje film či video a 20 procent stahuje filmy či video. Diskusních fór se účastní 26 procent lidí na webu a různé recenze jich hodnotí 27 procent.

Čtyři pětiny Západoevropanů se připojují na internet přes rychlou širokopásmovou technologii. "Svět médií se stal plně digitálním," shrnula výsledek ankety ředitelka EIAA Alison Fennahová.

Z průzkumu společnosti Vodafone mezi českými studenty v říjnu vyplynulo, že studenti v Česku nejčastěji tráví volný čas brouzdáním po internetu, teprve pak následuje sport nebo setkávání s přáteli. Zatímco web uvádí jako nejčastější způsob trávení volného času 30 procent studentů, sport uvádí 14 procent z nich, stejně jako setkávání s přáteli.

V první polovině letošního roku se počet Čechů nad 15 let, kteří se připojují k internetu, zvýšil na 53 procent. Ještě před dvěma lety to bylo 44 procent. Dlouhodobě se internet využívá hlavně ke komunikaci e-mailem a k vyhledávání informací. Vytáčené připojení se stává historií. Vyplynulo to v červenci z průzkumu společnosti Factum Invenio.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lidé před Pražským hradem protestovali proti Zemanovi a Babišovi. (17. října...
Česko není Zeman, nechceme za premiéra agenta, protestovali lidé u Hradu

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem Pánové, končíme!, která se v úterý večer...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Z tanečního parketu do basy. Když komunisté trestali mládež za rokenrol

Před šedesáti lety si komunistická moc v Praze došlápla na desítky mladých lidí, kteří se provinili pouze tím, že tančili rokenrol. V očích režimu propagovali...  celý článek

Řetězový most v Budapešti
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem v Budapešti

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.