Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Televize se musí omluvit Turkovi

  8:26aktualizováno  8:26
Česká televize se musí omluvit podnikateli Yektovi Uzunogluovi a vyplatit mu 100 tisíc korun. Na svých internetových stránkách ho nazvala mafiánem. Uzunoglu žádal omluvu a milion. V jiném případu je stíhán pro násilné trestné činy, na proces ovšem čeká už devět let.

"Z důkazů nebylo prokázáno, že by žalující mohl být označen za mafiána. Na druhou stranu svým chováním významně přispěl k medializaci případu," prohlásil soudce Martin Velehrach.

Podnikatele s tureckým občanstvím se dotkla pasáž, v níž se psalo o reportérovi Jiřím Ovečkovi, že "mimo jiné natáčel o mafiánovi Uzunoglu".

ČT má omluvu zveřejnit na svém webu a ponechat ji tam pět let. Stejně dlouho byl totiž na tomto serveru uvedený výrok o mafiánovi. Soud zároveň uznal, že nebylo v silách televize odstranit výrok z celého internetu hned po podání žaloby.

"Ještě dnes lze po zadání klíčových slov ´mafián Uzunoglu´ nalézt osmnáct stránek, které je obsahují," konstatoval Velehrach. Na samotných stránkách televize se o něm podle soudce mohlo dočíst pár desítek, maximálně stovek lidí.

"S verdiktem jsem spokojen, o peníze mi nejde. Hlavní je, že se mi omluví," řekl Uzunoglu po skončení soudního líčení. Zástupci veřejnoprávní televize zatím neřekli, zda se proti rozsudku odvolají.

Turecko případ nechtělo
Uzunoglu začal mít problémy v roce 1994. Policie tehdy našla v jeho kanceláři zmučeného tureckého novináře. Podnikatel byl obžalován z vydírání a omezování osobní svobody. Skutků se podle žalobce dopustil společně se třemi krajany.

Ve vazbě strávil dva a půl roku, dodnes ale nebylo nařízeno soudní líčení. Soudce Vítězslav Rašík se pokusil přes ministerstvo spravedlnosti předat spis do Turecka. To ale v srpnu oznámilo, že ho nemíní převzít.

Soudce Rašík se domníval, že předání spisu by bylo účelnější, protože Uzunoglu a další lidé v případu jsou Turci. Ankara naopak argumentovala tím, že Uzunoglu má i německé občanství a trvalý pobyt v ČR, odkud je většina svědků.

Politikům prý pomohl vydat knihy
Jméno Yekty Uzunoglua se stalo známým, když vyšlo najevo, že jeho firma Meridian zastupovala české zbrojařské podniky v Turecku.

Po zadržení se objevily informace, že sponzoroval vydání knihy Ekonomické perspektivy ČR, do které přispěli Václav Klaus, Ivan Kočárník a Josef Lux, a knihy O hospodářském optimismu a realismu od Karla Dyby.

Majitel firmy, která publikace vydala, to ale popřel.

Autoři: ,


Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Muž zapálil na kole sedlo. Kamarádi nevěřili, že může hořet
VIDEO: Šedesátník zapálil sedlo cizího kola, vsadil se s kamarády

Neobvyklé oznámení dostali v úterý v noci brněnští strážníci. Zavolal jim pracovník úklidové služby, že na hlavním nádraží hoří jízdní kolo. Ukázalo se, že ho...  celý článek

Řidič si při havárii na mostě ve Velkém Týnci urazil kolo, policistům pak řekl,...
Vyhýbal jsem se opilci, řekl řidič po nehodě. Sám nadýchal dvě promile

Zda za dopravní nehodu může opilý chodec, opilý řidič auta nebo oba, nyní vyšetřují policisté z Olomoucka. Poté, co dorazili k nabouranému autu, řidič obvinil...  celý článek

Eskorta přivádí Viktora Yanchiho k chomutovskému soudu.
Falešným dolarům se po nákupu auta odlepil roh, kupec dostal tři roky

Na tři roky do vězení poslal chomutovský okresní soud devětadvacetiletého Viktora Yanchiho z Ukrajiny. Loni v únoru zaplatil prodejci za auto falešnými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.