Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Televize nemá hvězdné manýry, libuje si šéf Barrandova Sidovský

  11:50aktualizováno  11:50
Barrandov je nejúspěšnější televizí, která vznikla díky digitalizaci. Vysílá teprve rok a už patří mezi pět nejsledovanějších stanic u nás. V prosinci měla sledovanost přes čtyři procenta. "Před rokem si řada lidí klepala na čelo, když jsme prohlašovali, že chceme mít dvě až tři procenta," říká jeden z šéfů televize Janis Sidovský, který dříve dělal manažera celebritám.

Díky Janisovi Sidovskému se na české obrazovky vrátili například Šmoulové. | foto: KORZO

Už více než rok se nestaráte o image celebrit, ale televize. Je v tom velký rozdíl?
Pro televizi Barrandov pracuji už od prosince 2007. A rozdíl je to nebetyčný. Za prvé televize nemá žádné rozmary, nevolá mi po ránu: přečti si, co zase napsali v novinách a hned tam zavolej. Za druhé včas jsem vycítil, že rybník českého showbyznysu vysychá a nezasáhl mě propad koncertních příležitostí a prodeje desek. Televize Barrandov je nové médium, vyhovuje mi jako nová příležitost, stejně jako v 90. letech muzikál Dracula, který jsem marketingově stavěl na nohy. Jsem rád, že můžu být o toho a posunout se dál.

Nestýská se vám po zákulisí showbyznysu?
Opravdu jsem šťastný, že už nejsem součástí showbyznysu, i když televize jím pochopitelně také je, rovněž pracujeme s hvězdami. Řada těchto lidí zůstala mými přáteli, ale jsem velmi rád, že už nejsem závislý na jejich životech, kariéře. V televizi se cítím svobodněji.

"Televize stejně jako showbyznys pracuje s emocemi"

Co z toho, čemu jste se věnoval před příchodem do televize Barrandov, jste v televizi mohl využít?
Většinu zkušeností, které jsem za 20 let mezi českými hvězdami získal. Z počátku ke mně měli ti zavedení televizáci nedůvěru, říkali: to je něco jiného než muzikály. Ale ukázalo se, že řadu projektů můžu komunikovat stejným způsobem, televizní marketing není prodej ledniček. Vyláme si zuby ten, kdo si myslí, že k zajištění diváků u obrazovek stačí otisknout desítky inzerátů. Televize stejně jako showbyznys pracuje s emocemi, s příběhem a s celebritami.

Janis Sidovský a fotograf Jan Saudek.Vyčítají vám někteří bývalí klienti nebo klientky, se kterými jste v minulosti spolupracoval, že nejsou v programech TV Barrandov více vidět?
Popravdě, ze začátku jsem byl pod velkým tlakem, řada lidí z mého minulého života si myslela, že budou automaticky plnit naše pořady. Nestalo se tak, jen někteří se dostali do opening show a ještě méně z nich účinkovalo například v talk show Jana Saudka.

Ze zákulisí celebrit do vedení televize

Janis Sidovský dělal manažera například Heleně Vondráčkové. Od prosince 2007 pracuje pro televizi Barrandov. Připravil pro ní tři úspěšné pořady, všechny patří do první desítky nejsledovanějších z vlastní tvorby. "Přinesl jsem Pelíšky slavných, Královny popu a Tajemství královen popu. Považuji to za svůj velký úspěch, všechny měly nadprůměrný share. Nyní jsem doporučil vysílání Šmoulů.

Jak jste ten tlak ustál?
Ustál, ale už mě asi nemají tolik rádi. To se nedá nic dělat. Bylo by velmi krátkozraké chodit po chodbách a přemlouvat dramaturgy, aby obsadili mé kamarády.

Kromě toho, že jste v představenstvu televize a ředitelem marketingu, měl jste také slovo v programové radě, která skládala vysílání několik měsíců po odchodu Přemysla Svory. Zbylo ve vysílání něco z toho, co on vytvořil jako první programový ředitel?
Za Přemka vznikla třeba talk show Jana Saudka, která úspěšně přetrvala až do konce roku. Fungovali i Profesionálové, česko-slovenský projekt, ke kterému se vracíme. A České milování za něj vzniklo, takže jeho stopa tu stále je.

Po Svorovi se o program několik měsíců starala "rada moudrých", tu později na krátko nahradil Petr Sládeček. Jak si vysvětlit jeho krátké angažmá?
Petr odešel po třech týdnech. Musíme to jako kolegové respektovat, i když mě osobně jeho rozhodnutí odejít překvapilo, do té doby jsem ho neznal. Předcházela ho velmi profesionální pověst manažera, který dokázal uspět i mezinárodně. Podle mého soukromého názoru se nejspíš rozkoukal a zjistil, že to vlastně nechce dělat, má také závazky na vysoké škole a další aktivity. Připouštím, že jsme byli z jeho odchodu zklamaní, čekal jsem, že se od něho něco naučím a nakonec jsme se viděli jen párkrát. Vztahy ale nejsou přerušené, zůstal alespoň jako externí poradce v naší nadaci. - čtěte TV Barrandov opět mění šéfa programu

Jdeme vlastní cestou, proto se nám daří

Jste nejúspěšnější televizí, kterou přinesla diginovela. Už v létě, po půl roce vysílání, jste často byli pátou nejsledovanější stanicí v Česku. Čím si vysvětlujete tak raketový start?
Musím se vaší otázce usmívat, protože před rokem, když jsme začínali, řada lidí i novinářů si klepalo na čelo, když jsme prohlašovali, že chceme mít dvě až tři procenta (sledovanosti - pozn. aut.). Plno lidí v mediálkách nám předvídalo jedno procento, když jsme se dostali na dvě, říkali: to je váš strop. A my jsme v posledním prosincovém týdnu měli share 4,08. Pravděpodobně jsme se trefili do díry na trhu a do vkusu diváků nad třicet let, kteří mají rádi retro a nostalgii. Ale je to i šíří dostupnosti našeho signálu, jsme ve všech platformách. To třeba Prima Cool nebo české MTV není. A také náš marketing jde jinou cestou.

Ivan Mládek je tahounem sledovanosti nové digitální televizeOd začátku si brousíte zuby na Primu. Odhadnete, za jak dlouho ji dostihnete?
Bylo by od nás velmi bláhové si na někoho z těch velikánů brousit zuby. Jsme rádi, že jsme přesáhli svoje cíle takto brzy. Případný souboj s Primou vnímáme jako souboj Davida s Goliášem. Říkat jakýkoliv horizont je předčasné, nejde nám v této chvíli o konfrontaci.

Která cílová skupina je pro vás klíčová?
Od začátku jsou to rodiny nad 30 let. Nejčastější divácká skupina jsou lidé kolem 35 let s příklonem k ženám.

Podle čeho jste usoudili, že bude úspěšný kvas připomínající bývalý program Novy a ČT2?
Mix pořadů jako seriál Jake a tlusťoch, starší české filmy, dokumenty typu České milování, Hitlerovy děti a k tomu novější evropské filmy protkané Pekelnou kuchyní, Zuzanou Bubílkovou a Ivanem Mládkem prostě zabral. Myslím, že je to zkušenostmi Jarky Vokurkové, která si mnoho úspěšného přinesla z Novy, dále osobní vkus a odezva diváků. Nejvíce nám vyšla sázka na českou notu.

Manažeři TV Barrandov Janis Sidovský, Janka Vozárová a majitel televize Tomáš Chrenek.

Manažeři TV Barrandov Janis Sidovský, Janka Vozárová a majitel televize Tomáš Chrenek.

Proč vysíláte zprávy jen brzy ráno a pozdě večer?
Nechceme být televize, která usiluje o významnou pozici ve zpravodajství. Přesto jsou Hlavní zprávy v desítce nejsledovanějších pořadů. Používáme i hodně nakupovaných obrazových materiálů, nemáme vlastní štáby, které by objížděly republiku. I tak se ukázalo, že souhrn zpravodajských titulků diváky zaujme.

Najali jsme Pawlowskou, Čecha a Yoko Ono

Vaším nejúspěšnějším pořadem vlastní tvorby je relace o počasí "Jak bude". Kde jste objevili Miloše Čížka, který jím tak netradičně provází? V internetových diskuzích se to hemží chválou na jeho adresu a vaši diváci vítají, že počasí jim nesdělují vysloužilé modelky.
Chtěli jsme se odlišovat, nechtěli jsme žádnou modelku, čarokrásku. Chtěli jsme člověka, kterému lidé budou počasí věřit, a bude ho mít vepsané do tváře. Zadání znělo "Ošlehaného mořského vlka". Sháněli jsme ho čtvrt roku mezi spoustou adeptů i známých herců. Najednou přijel on, z Ostravy. Nedivím se, že u diváků zabral, přistupuje k počasí velmi svérázně a s osobitým humorem. Jemu uvěříte, že bude svítit slunce nebo sněžit, když to řekne.

Čím diváky překvapíte v druhém roce života?
Právě dnes startuje slovenský seriál s Aňou Geislerovou Nikdy neříkej nikdy. Myslím, že to bude hit, je to nejdražší projekt televize Joj. Hodně si slibujeme od pokračování Českého milování, kde se v roli režisérů objeví třeba Věra Chytilová nebo David Vondráček. Z vlastních pořadů chystáme vlastní bulvární týdeník Prominenti s Jitkou Asterovou. V pořadu Hvězdy na cestách budou osobnosti představovat evropské metropole svýma očima, získali jsme do něj zajímavé tváře. Vídeň představí Halina Pawlowská, Madrid fotbalista Tomáš Ujfaluši, Londýn brankář Petr Čech, Curych bývalá tenistka Martina Hingisová nebo Yoko Ono ve společnosti Mira Žbirky bude provázet Liverpoolem.

Majitel televize Barrandov dal na rozjezd miliardu, kolik už jste z ní utratili?
Tolik, kolik nám říká byznys plán. Ten je koncipován na pět let. Před vánocemi jsme měli setkání s akcionáři a myslím, že byli spokojeni.

Jak se vám daří inzertně, plníte plán 100 milionů, který před rokem deklarovala paní generální ředitelka Janka Vozárová?
Těžko byste loni hledal společnost, která splnila plán příjmů z reklamy. Myslím, že většiny z nás se dotkla ekonomická krize a pokles 20 až 30 procent oproti původně plánovaným číslům jsme zaznamenali i my. Nicméně od září je prudký nárůst inzerentů, je to pochopitelné, od června měříme sledovanost elektronicky.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ke zdravotním údajům Čechů se dostane kdokoliv ze zahraničí, varují Piráti

Legislativním procesem v tichosti prošla novela zákona, která zpřístupní zdravotní dokumentaci všech pacientů v České republice ze zahraničí. Upozornil na to...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.