Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Televize kritizovala hlavu státu, je bez licence i jmění

  19:28aktualizováno  19:28
Imedi, největší soukromá televize v Gruzii, je dočasně bez licence. Městský soud v Tbilisi pozastavil její platnost kvůli kritice prezidenta Michaila Saakašviliho. Soudce zároveň vydal příkaz ke konfiskaci jmění stanice.

Sídlo televize před týdnem obklíčily speciální jednotky | foto: Reuters

Proti opatření se ihned ohradila americká mediální skupina News Corp.

Ta patří mediálnímu magnátu Rupertu Murdochovi a Imedi vlastní spolu s gruzínským podnikatelem a Saakašviliho odpůrcem Badrim Patarkacišvilim. Ten před týdnem předal na rok právo řídit stanici právě Murdochově koncernu.

Imedi, založená v roce 2002, přestala vysílat 7. listopadu večer poté, co policie brutálně rozehnala opoziční demonstraci a poté vtrhla do sídla televizní stanice. (více zde) Podle úřadů během demonstrací vyzývala k násilnému svržení moci, což stanice i její majitelé popírají.

"Obviňovat Imedi znamená obviňovat News Corp. Ale tvrdit, že News Corp. je zapletena do státního převratu v Gruzii, zosnovaného Ruskem, je více než směšné," prohlásil šéf evropské pobočky společnosti Martin Pompadur. Zároveň dodal, že koncern se proti rozhodnutí soudu okamžitě odvolá.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stavitel Antonín Zavada v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Pojišťovna za zničený kostel vyplatí 20 milionů a pomůže s dalšími náklady

Pojišťovna v případě vypáleného kostela v Třinci-Gutech uhradí zřejmě 20 milionů za zničenou stavbu, i náklady spojené s odstraněním trosek, úklidem požářiště...  celý článek

Vody je méně. Zákaz odebírání vody platí také pro oblast u osady Pekla poblíž...
Potoky u Varů slábnou, vodohospodáři zakázali brát z nich vodu

Vodohospodáři z Povodí Ohře vyhlásili zákaz používat povrchovou vodu, která napájí zdroj pitné vody, přehradu ve Stanovicích. Lomnický potok i jeho přítoky...  celý článek

Ústavní soud v Brně nařídil obnovení případu, ve kterém byl odsouzen muž ke...
I ve vazbě má žena po porodu zůstat s dítětem, nakázal Ústavní soud

Ústavní soud předběžným opatřením zasáhl ve prospěch ženy, která ve vazbě porodila a nemohla s dítětem zůstat. Soud nařídil Vězeňské službě, aby přestala...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.