A tím je Petr Kellner.
Je to dramatická podívaná, krkolomný příběh, show, jak má být.
Škoda jenom, že jsme tuhle divokou středoevropskou telenovelu sponzorovali deseti miliardami ze svých peněz zrovna my.
Příběh televize Nova vejde jednou do učebnic o době postkomunistické. Někdejší televizní guru Vladimír Železný ji svému americkému partnerovi Lauderovi vyfoukl před nosem. Chtěl ji mít pro sebe, stejně jako miliardy, které vydělává. Byl to jeho miláček.
Místo Železného za tenhle kousek zaplatil stát a jeho obyvatelé. Deset miliard nás to bratru stálo. Teď si ji Lauder za těch deset miliard a kousek koupil zpátky. Železný přišel o televizi, dobrou pověst a spoustu majetku.
Dravý a chytrý podnikatel Kellner si tímhle riskantním obchodem roku pověst naopak vylepšil a spoustu majetku získal. Když před dvěma roky jeho skupina Novu převzala, byla to televize, kde se nemluvilo o programu, ale o tom, komu vlastně patří.
Právní chlév PPF (skoro) vyčistila, odstavila překážejícího Železného ze hry a teď ho ještě Lauderovi pomohla knokautovat. A při tom všem vydělala peníze. Pro PPF to je jedna z největších transakcí vůbec. Spojení s Lauderovou CME jí otevírá dveře na trhy východní Evropy. To je víc, než v co mohl Kellner při svém riskantním vstupu do Novy doufat.
Pro televizi a diváky se toho mnoho nezmění - bude patřit do skupiny, kde kdysi byla, program bude podobný. Jen se v něm neobjeví Volejte řediteli s přáním dobré chuti. Lauder ji Železnému popřeje jinde. Ale nám to chuť asi moc nespraví.