Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tajné projekty uchazečů o post šéfa ČT unikly na internet

  9:39aktualizováno  13:51
Na internet se dostaly projekty kandidátů na funkci generálního ředitele České televize. Utajované spisy zveřejnil syn jednoho z radních Radka Mezulánika. Předseda Rady ČT Jiří Baumruk to považuje za nevkusné, ale volbu nového šéfa Kavčích hor to prý neohrozí, řekl Lidovým novinám.

Jiří Janeček ve studiu na Kavčích horách. | foto:  Dan Materna, MAFRA

Rada České televize chtěla plány uchazečů o vedení veřejnoprávní televize zveřejnit až těsně před prvním kolem konkurzu v polovině května. Předběhl ji ovšem Radek Mezulánik mladší, který je umístil na internetovou stránku www.all4all.cz.

Pravost dokumentů, z nichž některé už nejsou dostupné, Lidovým novinám potvrdili dva kandidáti - dosavadní ředitel ČT Jiří Janeček a Radomír Pekárek.

"Projekty jsme zveřejnili proto, aby i obyčejní lidé věděli, co kdo zamýšlí s ČT do budoucnosti, a taky, abych mohl udělat veřejný průzkum," sdělil iDNES.cz Mezulánik mladší.

Jiří Janeček, který se uchází o znovuzvolení na dalších šest let, věří, že radní přesvědčí jeho koncepce rozvoje regionálního zpravodajství. Sází také na šetření, v letech 2009 až 2015 slibuje úsporu čtyř a půl miliardy korun. Experti mu dávají největší šance na úspěch.

Pro mediální odborníky Janečkův největší konkurent Petr Klimeš nabízí změnu ve vedení televize. Všem čtyřem programům by přidělil samostatné manažery, kteří by nesli odpovědnost za obsah i finance. Jedničku, Dvojku, "Čtyřiadvacítku" a sportovní Čtyřku by víc tematicky vyprofiloval.

Volejte ředitelce Bobošíkové

Loňská komunistická kandidátka na prezidentku Jana Bobošíková, která z televize odešla s ostudou poté, co se jejímu zpravodajství začalo posměšně přezdívat Bobovize, přišla asi s nejodvážnější myšlenkou.

Chce zrušit reklamu a televizi financovat pouze ze státního rozpočtu a fondů EU. Ztenčila by počet zaměstnanců o pětinu. Kromě změny obsahu téměř všech programů kandiduje s vizí pátého. Chce také prohloubit přímý styk s diváky, po vzoru Vladimíra Železného by před nimi ráda každý týden obhajovala svoje kroky.

Předsedu Rady ČT Jiřího Baumruka zpráva o úniku dokumentů na veřejnost zaskočila. Sám je viděl poprvé v pátek, kdy je za dozoru státního notáře vytáhl z obálek kandidátů. - čtěte Správně vyplnilo přihlášku na šéfa České televize 19 kandidátů

Otec Radka Mezulánika se na syna nezlobí. "Kdyby projekty nezveřejnil junior, udělám to sám," řekl LN.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Jednou z hlavních postav Pražského jara 1968 a chystaných reforem socialismu...
Poslali děti pro zásoby a zmizeli ve studiu. Při okupaci pomáhal rozhlas

Před 49 lety začala okupace tehdejšího Československa vojsky Varšavské smlouvy. Do Žďáru nad Sázavou dorazily polské jednotky. Manželé Holoubkovi o dění...  celý článek

Sami zahraniční vojáci často nechápali, kde jsou a z jakého důvodu.
Prázdné obchody a návrat strachu, vzpomíná pamětník na srpen 1968

Brzy nad ránem je vzbudil telefon. „Obsadili nás,“ ozvalo se ve sluchátku. Byla středa 21. srpna 1968, letiště i centrum Prahy už kontrolovaly tanky. Mladí...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.