Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tachecí jako ředitelka Radiožurnálu skončila. Odvolal ji generální ředitel

  14:25aktualizováno  17:14
Ředitel Českého rozhlasu odvolal z funkce Barboru Tachecí. Nová šéfka Radiožurnálu měnila od ledna styl nejposlouchanější veřejnoprávní stanice, což vyvolalo odmítavý postoj části posluchačů. Vedení ČRo uvedlo jako důvod odvolání "rostoucí nesoulady ve vnitřní komunikaci".

Barbora Tachecí odpovídá v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES | foto: Dalibor PuchtaiDNES.cz

O konci Tachecí ve veřejnoprávním rozhlase jako první informoval Týden.cz.

"Stanici bude řídit Alexandr Pícha," napsal v tiskové zprávě Českého rozhlasu ředitel Odboru marketingu a PR René Zavoral. Rada ČRo podle něj vzala tuto skutečnost na vědomí.

Zároveň s Tachecí byl odvolán také ředitel hudební stanice ČRo Radia Wave Ladislav Lindner-Kylar.

Vyjádření bývalé ředitelky se iDNES.cz sehnat nepodařilo. "Momentálně je na dovolené v Karibiku," sdělil její partner Ivo Mathé.

"Paní Tachecí to ví, dovolenou čerpá od dnešního dne a o odvolání byla informovaná přímo od generálního ředitele Českého rozhlasu včera a akceptovala ho," podotkl mluvčí rozhlasu.

Lednové změny Radiožurnálu se lidem nelíbily
Tachecí nastoupila na ředitelské místo na podzim. Post se uvolnil v půlce května, kdy vedení rozhlasu odvolalo Miroslava Konvalinu.

V lednu Tachecí představila změny, které část posluchačů vnímala jako komercionalizaci. Téměř deset tisíc lidí zatím podepsalo petici proti novému stylu rádia. Barbora Tachecí kritiku odmítala. - více zde

Mediálnímu obrazu proměny Radiožurnálu neprospěla ani televizní debata, které se Tachecí zúčastnila v Dobrém ránu České televize a která se nesla v nepřátelském duchu. - více zde

Iniciativa "Nechceme přeladit, nemáme kam" odchod Tachecí vítá. "Vedení rozhlasu dokázalo, že bere názory posluchačů vážně a že je schopno je racionálně a nezávisle posoudit a vyvodit z nich závěry," říkají její zástupci v tiskovém prohlášení.

Podle dostupných informací však za odvoláním programové změny nestojí, vedení v nich hodlá pokračovat. "Je možné, že větší roli než otázky koncepční hrají otázky vztahové," podotkl k tomu Milan Šmíd z katedry žurnalistiky UK. "Je to jen spekulace, ale je možné, že vedení se nesmířilo s tím, že není ochotná ke kompromisům."

Zdůraznil také, že v řízení stanice má Barboru Tachecí vystřídat Alexandr Pícha. "Myslím, že je zárukou, že se věci nevrátí ke starému. On přece kdysi odešel právě proto, že se mu nepodařily některé změny."

. změny na radiožurnálu

Podle Barbory Tachecí došlo k posílení zpravodajství v průběhu dne a jeho celkovému prodloužení. Nově také zavedla systém rychlých zpravodajských vstupů a zmodernizovala "obal" stanice ve spolupráci se zvukaři.

Posluchači však poukazovali na zpovrchnění zpravodajských relací, méně informací a "rozjuchané" vystupování jednotlivých moderátorů.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Po několikaměsíční rekonstrukci se v pondělí 31. října opět otevřel pro zájemce...
Rodiče posílali peníze na plavání dětí, šly ale do trenérovy firmy

Peníze, které rodiče poslali do znojemského plaveckého oddílu, nešly za dětmi, ale do soukromé firmy jejich trenéra. Tomu teď hrozí trestní stíhání za...  celý článek

Vlastimil a Jana Blaťákovi (na snímku vpravo jejich právní zástupce) žádají od...
Rodiče postižené holčičky dál bojují s nemocnicí o 17 milionů korun

Odvolací senát Krajského soudu v Olomouci projednává žalobu rodičů těžce postiženého dítěte, kteří požadují od olomoucké nemocnice odškodné 17 milionů korun....  celý článek

Restaurace Prašivka na Letné
Hospody ztrácejí duši, varuje petice za změnu protikuřáckého zákona

Od začátku platnosti protikuřáckého zákona brzy uplyne pět měsíců a lidé spolu se soukromými provozovateli restaurací a barů požadují změnu. Vyjádřili to v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.