"Za dvanáctihodinovou směnu na něm strážníci ujedou 40 až 50 kilometrů, pak ho dají přes noc nabít. Věříme, že se nám osvědčí jak v městském provozu, kde bude hbitější, tak i v příměstských částech, kam se strážníci pohodlně dostanou," prohlásil velitel táborských městských policistů Petr Svoboda.
Stroj polepený v barvách městské policie s majákem ujede na jedno nabití až 80 kilometrů, a to rychlostí okolo 50 kilometrů v hodině. Skútr vyšel na 40 tisíc korun.
Kromě pravidelného dotažení matek a prohlédnutí brzdových destiček je stroj víceméně bezúdržbový.
"Strážník na něj nemusí mít ani žádný oblek. Pouze si nasadí přilbu a může jet. Skútr je dvousedadlový, takže strážníci mohou svézt úředníky z odboru dopravy na místní šetření," zamyslel se šéf strážníků.
Ekologický a především úsporný skútr nemá ve vozovém parku konkurenci. Jen pro představu: 100 kilometrů služebními vozy strážníků vyjde v průměru na 300 korun.
"Od začátku jsem tomu fandil, ačkoliv jsem vášnivý cyklista, tak chápu, že na kolech to pro strážníky nemusí být vždy pohodlné," řekl starosta Tábora Jiří Fišer. Pokud se skútr osvědčí v praxi uvažuje radnice do budoucna o nákupu dalších strojů.