Komerční banka se důvěrné informace o klientech dověděla od partnerského mobilního operátora T-Mobile.
"Úřad byl nucen konstatovat, že stěžovatelé podepsali smluvní podmínky, které umožňují předání jejich osobních údajů," uvedl Němec. Podle něj je však nutné opakovaně upozornit lidi, aby si vždy pozorně přečetli dokument, který se chystají podepsat.
Úřad podle svého dřívějšího vyjádření prověřoval, jak vypadají obchodní podmínky a souhlas klientů T-Mobilu i jak jsou klienti informováni. Mluvčí banky Marie Petrová uvedla, že banka od T-Mobilu dostala informace o věku klientů a o tom, jakým způsobem se spotřebitelsky chovají.
Podle médií si pak finanční ústav vybral 800 tisíc lidí, kterým zaslal kreditní karty. Když si je lidé neaktivovali, operátorka z banky jim volala domů.
Zdá se ale, že přece jen všechno v pořádku není. "Ve smlouvě mám prokazatelně uvedeno, že si nepřeji poskytovat údaje k přímému marketingu třetím osobám," řekl iDNES.cz jeden ze zákazníků T-Mobilu, kterého banka také "uháněla". "Navíc mi nepřišla karta, ale přišel mi PIN kód," divil se zmatku kolem celé akce.
"Je to možné," připouští mluvčí ÚOOÚ Hana Štěpánková. "Kontrola, o které Igor Němec mluvil, byla uzavřena už dříve a tam jsme nezjistili, že by si stěžoval nějaký klient, který by poskytnutí svých osobních údajů odmítl ve smlouvě. Po ní nám ale jedna podobná stížnost přišla. Lidé nám je mohou posílat, zabýváme se jimi," ujišťuje.