Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Syndikátu se nelíbí slučování novin

  15:29aktualizováno  15:29
Ostrava - Připravované sloučení pěti novinových titulů na Moravě a ve Slezsku a propuštění více než 50 novinářů a dalších 30 administrativních pracovníků se nelíbí ostravské pobočce Syndikátu novinářů České republiky. Syndikát tak reaguje na aktivity německé společnosti Vlatava-Labe-Press, která na území Moravy a Slezska postupně koupila regionální deníky Den, Svobodu a Rovnost. Navíc získala i celostátní Slovo a Zemské noviny.
"Obrátilo se na nás s žádostí o pomoc pět desítek propuštěných kolegů. Chceme proto zařídit setkání syndikátu, vydavatelství Vltava-Labe-Press, zástupců postižených redakcí a také politiků. Je nutné, aby se o tomto problému veřejně
diskutovalo," uvedla předsedkyně ostravské rady syndikátu Hana Kuchařová.

Společnost Vltava-Labe-Press (VLP), která vlastní i týdeník Region, se stala největším vydavatelským domem deníků s největším prodaným nákladem po celé republice. Podle dostupných informací je cílem firmy vytvoření nového titulu blízkého Deníkům Bohemia, které vycházejí v Čechách a od září se také výrazně změní.

"Na Moravě zatím k žádným změnám nedojde, dál bude vycházet jako dosud Den, Moravské slovo, Zemské noviny, Rovnost i Svoboda. Konečný termín dokončení projektu na Moravě nejsem schopen sdělit, počítáme s ním však rozhodně ještě na podzim," uvedl generální ředitel vydavatelství Vltava-Labe Press Michael Ondraschek.

Ředitel Ondraschek zdůraznil, že jeho firma "neruší tradiční novinové tituly, pouze je spojuje v jediný regionální deník, v němž bude rovnoměrně zastoupeno jak místní, tak celostátní zpravodajství."

"V případě, že se nám nepodaří diskusi rozvířit, jsme ochotni po dohodě s centrálou v Praze přikročit k dalším krokům," řekla Kuchařová. O možných stávkách a demonstracích zatím hovořit nechtěla. Připustila však, že majetkové změny v denících, kterými se zabýval i antimonopolní úřad, mohou nechat politiky chladnými. "Je ale možné, že jim pouze jeden titul a bezkonkurenční prostředí bude vyhovovat. Zvláště v době, kdy se blíží volby," uvedla.

Jeden z redaktorů slučovaných deníků, který nechtěl z obavy o zaměstnání zveřejnit své jméno, pro ČTK řekl, že v aktivitě syndikátu nespatřuje příliš velkou naději. "Na druhou stranu jeho členové alespoň řekli, co si o této situaci opravdu myslí. Ostatní, kteří v novinách zůstali, si tohle dovolit nemohou," uvedl.
Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volební superdebata iDNES.cz a MF DNES v pražském hotelu InterContinental. (10....
Korupčníci, zakleknutí, Česko jako Ukrajina. Lídři mobilizují před volbami

Den před volbami lídři posílají poslední vzkazy. Podle Petra Fialy je ODS jedinou pravicovou stranou, která může zabránit, aby na nás „zaklekli“ Babiš s...  celý článek

Zteč mechanizované jednotky na Dnech NATO v Ostravě
PŘEHLED: Co ve volbách slibují strany pro armádu a obranu

Jak se politické strany a hnutí, ucházející se o přízeň voličů ve sněmovních volbách, staví k otázkám zajištění bezpečnosti a obrany? Přinášíme ucelený...  celý článek

Volba profesora Langdona
Volby jsou tady, musíme něco dělat, hecuje Hanks Čechy ve videokoláži

Sociálními sítěmi se pár dní před sněmovními volbami šíři video, v němž herec Tom Hanks alias Robert Langdon chodí ulicemi Prahy, která je posetá volebními...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
STOLAŘ

Grafton Recruitment Praha
Zlínský kraj
nabízený plat: 20 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.