Ekologická odpůrkyně Zdeňka Plecháčková ze Strany zelených napsala do Švýcarských fondů dopis, aby udělení dotace zabránila.
"Ano, její dopis je jedním z důvodů, proč jsme tady. Není to sice jediný důvod, ale s jejími názory jsme seznámeni dobře," uvedl Anton Hagen ze Švýcarských fondů, vedoucí pro oblast České republiky a Slovenska.
Švýcary provázel náměstek primátorky zodpovědný za dopravu Martin Bílek. Také on se mohl přesvědčit o tom, že Švýcaři se budou chtít vypořádat zejména s argumenty v dopise, který jim poslala ekologická aktivistka.
Hned na místě ještě v terénu se ho lidé z Fondů ptali, jak moc komunikoval s ekologickými sdruženími. "Odehrály se tyto debaty ještě předtím, než od Plecháčkové přišel dopis do Švýcarských fondů a na českou vládu?" Ptal se Hagen.
V dopise totiž Plecháčková uvedla přesně to, co Švýcaři neradi slyší: že projekt pardubického přednádraží a okolních ploch včetně autobusového nádraží nebude sloužit hlavně chodcům, cyklistům a hromadné dopravě, ale zejména osobním automobilům. "Z tohoto důvodu si myslím, že by dotace na tento projekt do Pardubic přijít neměla," uvedla Plecháčková (o dopisu více čtěte zde).
Jestli na ni lidé ze Švýcarských fondů dají, se lidé dozví příští týden. Už v úterý se ale s vedením radnice dohodli na nějakých změnách v projektu. "Jednali jsme ještě na radnici do půl třetí. Například jsme se shodli na změnách ve vodorovném dopravním značení," popsal náměstek Bílek.
Pokud ale Švýcaři na kontroverzní silnici chtějí jiné značení, těžko se dá předpokládat, že nakonec dotaci na projekt kvůli této silnici zamítnou. "Jestli z toho mám ten pocit? Myslím, že jsme vysvětlili všechno. Jak to dopadne, nevím, ale jsem optimistický," dodal Bílek.