Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pražský primátor: Na trasu metra D nejsou peníze, projekt se odkládá

  10:15aktualizováno  10:15
Trasa metra D v dohledné době nebude. Na projekt nejsou podle pražského primátora Bohuslava Svobody peníze. Miliardová investice se tak podle něj musí odložit. Kvůli úsporám se budou rušit i některé linky MHD. Trasa metra A se podle primátora dostaví.

Trasa metra D v dohledné době nebude, prohlásil primátor. Podívejte se, jak vypadaly vizualizace | foto: Metroprojekt a.s.

Původně bylo v plánu investovat do stavby metra v následujících letech 46 miliard. To teď primátor Bohuslav Svoboda odmítl, píší Hospodářské noviny. Podle jeho slov se tak trasa metra D nezačne ani stavět.

Fotogalerie

Město chtělo začít se stavbou za 44 miliard korun v roce 2014, první vlaky měly vyjet o pět let později. Metro mělo spojit Náměstí Míru a Pankrác a nově vést do Nových Dvorů a Písnice.

Vzhledem k tomu, že je nutné v rozpočtu pro příští rok hledat další úspory, bude muset Dopravní podnik šetřit i na dalších místech. Pravděpodobně se tak zruší některé linky MHD. "Nemůžu podporovat něco, co zdánlivě vypadá jako obrovský benefit pro občana, ale ve skutečnosti to využívá šest občanů," konstatoval primátor.

S ředitelem Dopravního podniku Martinem Dvořákem se už dohodl i na splacení obrovského dluhu za nákup nových tramvají. Splatnost miliardových pohledávek společnosti se prodlouží. Navíc se i zkoumá, zda se dají oddálit jednotlivé splátky.

Primátor prověří i investice do nákupu vozového parku. Podle svých slov zjistil, že do roku 2020 má dopravce v plánu utratit za nové tramvaje, autobusy a vlaky metra přes 40 miliard korun. Přitom na vozovou techniku za téměř 30 miliard jsou už sepsány smlouvy, u tramvají navíc nevypověditelné.

Svobodovi se nelíbí ani vysoké částky, které dopravce hodlá vydat na přípravné práce. "Deseti- nebo stamiliony, které jdou na přípravné práce, jsou nesmyslné. Jestli se metro D začne stavět někdy v roce 2020, bude to úplně jiný projekt, možná budou úplně jiné technologie," řekl primátor v Hospodářských novinách.

Na prodloužení trasy A si město bude muset vzít úvěr

Ani na dostavbu prodloužení linky A nemá město ve svém rozpočtu peníze. Praha proto zvažuje několikamiliardový úvěr od Evropské investiční banky.

ČSSD, které ještě donedávna vládla na pražské radnici spolu s ODS, varovala před zastavením prací na trase A. Podle nich by se tento krok Praze značně prodražil.

"Metro A se bude muset pravděpodobně dostavět, jen by podle mě stačilo skončit prozatím na Veleslavíně," uvedl první náměstek primátora Tomáš Hudeček z TOP 09, která se minulý týden dostala po uzavření koaliční smlouvy do vedení města. S názorem primátora na odložení výstavby trasy D Hudeček souhlasí.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na jihu Moravy vedro, v Čechách bouřky, varují meteorologové. Víkend proprší

Závěr týdne bude deštivý, v pátek večer přijdou do Čech bouřky a nejvíce srážek se objeví v sobotu, kdy bude pršet na celém území. V neděli se začne postupně...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Babiš chce od poslanců žádost o vydání, než se vyjádří ke kauze Čapí hnízdo

Předseda hnutí ANO a poslanec Andrej Babiš požádal mandátní a imunitní výbor Sněmovny, aby mu poskytl policejní dokumenty s žádostí o jeho vydání k trestnímu...  celý článek

Bohuslav Sobotka a Pavel Bělobrádek sledují vystoupení Miroslava Kalouska při...
GLOSA: Čtyři roky vládní nudy a rekordní zájem o parlament

Do říjnových sněmovních voleb se přihlásilo v celé zemi 31 stran a hnutí, tedy asi o třetinu více než před čtyřmi lety. Proč ten zvýšený zájem o parlament po...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.