Svoboda původně říkal, že billboardy ho budou stát jen okolo 50 tisíc korun, ale to se pořádně přepočítal. Experti na reklamu a marketing okamžitě odhadli, že cena za deset velkých billboardů u frekventované pražské Jižní spojky musí být podstatně vyšší. - čtěte Platím si billboardy proti Bémovi, říká Svoboda. Ale přesnou cenu nezná
Šéf lidovců pak iDNES.cz slíbil, že ukáže k nahlédnutí fakturu s konečnou cenou, a to nakonec po několika dnech splnil. Jde o dvě faktury od společnosti XX Média za výrobu plakátů a za pronájem reklamních ploch, které jsou splatné do poloviny února. Jedna je na 48 tisíc včetně daně z přidané hodnoty, druhá na 168 tisíc korun.
"Zaplatím to ze svého, nebudu s tím zatěžovat KDU-ČSL," řekl Svoboda. Obě faktury, které si iDNES.cz v sídle lidovců mohl prostudovat, jsou opravdu vystaveny na jméno šéfa lidovců.
Zaplatit 216 tisíc za obě faktury by pro šéfa lidovců vzhledem k jeho příjmům neměl být problém. Jako ministr prošel několika vládami a bral měsíčně 117 200 korun, nyní má jako šéf poslaneckého klubu strany nárok na 83 100 korun měsíčně a k tomu navíc jako pražský poslanec nezdaněné náhrady ve výši 31 900 korun.
I nová cena, s níž přišel Cyril Svoboda, se zdá manažerovi jedné z největších agentur, která se pohybuje v reklamní branži, podhodnocená.
"Průměrná měsíční cena je kolem 80 tisíc korun, po slevách může být kolem 30 až 40 tisíc korun. V tom je již zahrnut výlep plakátů. Průměrná cena celé kampaně, která by byla kolem deseti bigboardů na měsíc, je zhruba 350 tisíc korun bez DPH a k tomu je nutno připočítat i výrobu plakátů, která by vyšla zhruba na 20 tisíc," řekl iDNES.cz manažer z reklamní branže, který si nepřál být v této souvislosti jmenován.
Svoboda už několik dnů tvrdě vystupuje proti pražskému primátorovi a požaduje jeho rezignaci kvůli projektům, jako je Opencard i kvůli dalším podle názoru lidovců nevýhodným smlouvám, které město uzavřelo. Pro KDU-ČSL, která se drží těsně nad pěti procenty hlasů a zejména v Praze nemá silnou pozici, je to šance, aby se před volbami zviditelnila.
S vlastním útokem na Béma a ODS teď přišla ČSSD
V Praze se ale ode dneška objevily i další nové billboardy, které se trefují do předraženého projektu Opencard, do pražského primátora Béma a spolu s ním i do šéfa občanských demokratů Mirka Topolánka a šéfa ODS v Praze 5 Milana Jančíka.
Billboardy sice nejsou tentokrát nikým podepsány, ale přiznala se k nim sociální demokracie. "Opencard se stala symbolem korupce nejen v Praze, ale v celé České republice a chceme to touto formou připomenout české veřejnosti," uvedl volební manažer oranžových Jaroslav Tvrdík.
Plakátů, na nichž jsou politici ODS ztvárněni jako žolíci na Opencard, má být podle Tvrdíka několik desítek a budou viset nejen v Praze.
"Nevím, co já mám společného s Opencard," reagoval pro iDNES.cz šéf ODS Mirek Topolánek. Označil to již za několikátý nezákonný billboard, kde je používána jeho fotografie, aniž k tomu dal souhlas.