ISDN levnější
Český Telecom jako monopolní poskytovatel telekomunikačních služeb často čelí obviněním, že svého postavení zneužívá při tvorbě cen. Došlo k tomu i při zavedení ISDN (Integrované sítě pro přenos dat), která slouží nejen pro kvalitní hlasové a faxové spojení, ale také pro rychlou a spolehlivou komunikaci mezi počítači, například při využívání internetu, pro pořádání videokonferencí a podobně. Když Telecom 1. července 1997 ISDN uvedl v provoz, byly zaváděcí ceny kritizovány jako neúměrně vysoké. Nedávno naštěstí došlo již ke druhému zlevnění, při kterém byl poplatek za připojení na nejlevnější variantu snížen ze šestnácti na přibližně deset tisíc korun, a měsíční poplatky z 1600 na 895 korun. Tak se ISDN konečně i v tuzemsku začíná dostávat do cenového pásma, které jej činí přístupným i menším firmám. Přesto se nelze ubránit pocitu, že v konkurenčním prostředí by tento proces probíhal rychleji.
Informační kiosky
V ulicích britských měst rychle roste počet samoobslužných informačních kiosků - počítačových terminálů konstruovaných tak, že je lze ovládat dotykem prstu na monitoru. Poskytují informace nejrůznějšího druhu, lze jimi však také rezervovat letenky, vstupenky a podobně. Do budoucna se počítá s dalšími funkcemi: bude jimi možno ohlašovat trestné činy policii, obnovovat řidičský průkaz, podávat různé úřední formuláře. Po dobudování celé sítě by mělo být těchto terminálů přibližně deset tisíc.