Při tragické nehodě na železničním přejezdu u Protivína zemřel řidič dodávky.

Při tragické nehodě na železničním přejezdu u Protivína zemřel řidič dodávky. Vlak vlekl hořící auto ještě asi 400 metrů. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Řidič dodávky podle svědků hazardoval, objel kolonu a vjel pod vlak

  • 226
Neuvěřitelný hazard zřejmě stojí za pondělní nehodou, při níž vlak smetl v Protivíně na železničním přejezdu dodávku. Řidič na místě zahynul. Podle svědků pekařská dodávka objela kolonu, která stála na červené u přejezdu, a vjela pod vlak. Ten se řítil rychlostí 100 kilometrů v hodině.

Vlaková souprava bez cestujících do auta narazila a tlačila ho 400 metrů, než zastavila. Dodávka i lokomotiva začaly po nárazu hořet. Čtyřiapadesátiletý řidič z Prachaticka zůstal ve voze. Jeho šance na přežití byla prakticky nulová.

Přejezd je zabezpečený světelnou signalizací a výstražným křížem. Závory na něm nejsou. "Výstražná světla v době nehody fungovala. Zda řidič opravdu nerespektoval pravidla, budeme s jistotou vědět během několika dnů," řekla mluvčí písecké policie Kamila Ingrišová.

Vlaky na trati nejezdily více než sedm hodin

Dodávka po srážce přerazila stožár trakčního vedení, a doprava na trati Protivín - Číčenice se tak na více než sedm hodin úplně zastavila (více čtěte zde).

Podle místních lidí se na tomto přejezdu stávají nehody poměrně často. Před 15 lety na stejném místě zemřel muž, který v Protivíně vlastnil pekárnu.

"Nehody tady jsou, ale nekončí ve většině případů tragicky. V územním plánu máme v tomto místě navržen podjezd nebo nadjezd, ale zatím se nám návrh nedaří protlačit. S Českými drahami jsme jednali několikrát. Světla na přejezdu byla a my jsme navíc požadovali výstražný kříž, který tam pracovníci drah umístili," sdělil starosta Protivína Jaromír Hlaváč.

Podle ředitele krajského centra osobní dopravy Jiřího Kafky mohou za nehody na železnici z 90 procent řidiči automobilů, a ani závory by tak zřejmě nic nevyřešily. "Řidiči nedávají pozor nebo nesmyslně riskují. Na vícekolejných přejezdech závory jsou, jednokolejné tratě jsou chráněny světly a výstražnými kříži," uvedl Kafka.

Loni odborníci zkontrolovali v Jihočeském kraji 245 železničních přejezdů a přišli se šokujícím zjištěním - 117 z nich je ve špatném stavu a potřebuje opravit. Mají například špatné rozhledové podmínky způsobené přerostlou vegetací.

Na jihu Čech se od začátku letošního roku stalo na přejezdech už osm nehod, při kterých zemřeli dva lidé.

V lednu pak vjel na koleje řidič v Roudném na Českobudějovicku a uvázl mezi závorami. Svědci volali na nádraží a vlaky se podařilo zastavit. Nedávno zase v Kardašově Řečici na Jindřichohradecku nedobrzdil řidič před přejezdem na ledovce autobus a prorazil závory. Nikomu se nic nestalo.


Video