Úřady, které stavbu povolily, sledují pochybnosti spíše s úsměvem a říkají, že žádné dopravní problémy nehrozí. „Odborníci přes dopravu to sice požehnali s tím, že je to teoreticky v pohodě, ale místo není na supermarket rozhodně ideální. Navíc si myslím, že už by město konečně mělo říci, zda není podobných supermarketů ve Zlíně dost,“ myslí si o stavbě hlavní zlínský architekt Pavel Novák.
„Prostor u teplárny by se měl nejdříve komplexně dořešit v souvislosti s plánovanou Prštenskou příčkou, která zde povede. Teprve potom by se zde mělo něco stavět,“ je přesvědčen zlínský zastupitel František Rábek.
Všechny pochybnosti odpůrců velkoprodejny jsou však podle jiných odborníků zcela neopodstatněné. Provozovna firmy Lidl podle nich dopravu na Jižní Svahy nijak výrazně neovlivní. „V dopravě jsou tady ještě značné rezervy. Také s budoucí Prštenskou příčkou nebudou problémy. Její napojení je se stavbou zkoordinováno,“ vysvětluje vedoucí odboru dopravy zlínské radnice Pavel Dohnal.
Hlavní zlínský architekt poukazuje při kritice umístění supermarketu také na skutečnost, že se nedaleko nacházejí dvě podobné velkoprodejny. V Prštném je to Interspar, na Jižních Svazích potom Delvita. „Zajímalo by mě, kdo bude odbočovat ke vznikající prodejně z křižovatky, mezi dvěma zavedenými supermarkety,“ zamýšlí se Novák.
Firma Lidl chce postavit velkoobchod s diskontním prodejem také ve Zlíně na Obecinách. I tam se proti tomuto záměru postavili odpůrci, především kvůli dopravě.