Summit televizní programy nezmění

  • 50
Plán organizátorů summitu NATO, kteří chtěli v době summitu udržet Pražany doma u televizních přijímačů, zkrachoval. Prima a Česká televize sice nabídky dostaly, ale odmítly je. "Byli jsme osloveni Kanceláří pro přípravu summitu NATO. Program ale měnit nebudeme," odpověděla na otázku iDNES mluvčí TV Prima Jana Malíková. Podle mluvčího ČT Richarda Klatovského nebude na výzvu reagovat ani Česká televize.

Organizátoři summitu NATO žádali ve spolupráci s magistrátem obě televize, aby 21. a 22. listopadu zařadily divácky atraktivní program. Pražané by tak měli zůstat doma u svých televizorů a nevyjíždět do centra.

"Prima je komerční televizí, která má maximální zájem o co nejvyšší sledovanost každý den, to znamená, že program na každý den je skládán tak, aby byl divácky co nejatraktivnější," vysvětliluje důvod, proč televize odmítla měnit program, její mluvčí.

"Není tedy proč plánovaný program nějak mimořádně upravovat. Zájem diváků se snažíme získat a udržet dnes a denně," dodala Malíková. 

Program nehodlá v době konání summitu měnit ani Česká televize. "Také my se snažíme vysílat to nejlepší, co můžeme," řekl iDNES mluvčí ČT.

"O věci jsme sice jednali, ale nemáme žádný "trhák", který bychom mohli v uvedeném čase pustit. Program proto měnit nebudeme," dodal Klatovský.

Prázdniny ve školách

Kvůli summitu NATO budou mít některé školy v Praze 1, 2, 3, 4 a 6 nárok na volno. "Ve čtvrté městské části to bude z důvodů bezpečnostních, v ostatních částech kvůli dopravní situaci," řekla už před časem mluvčí ministerstva školství Hana Vítková.

Nápad vzešel z magistrátu
Idea zaujmout veřejnost lákavým programem vzešla z pražského magistrátu. "Byl to můj nápad," řekl mluvčí pražského magistrátu Martin Kupka. "Nevím, jestli to bylo dobře pochopeno, byl to pouze jeden z návrhů, který padl na jednání mezi organizátory summitu a magistrátem."

"Nápad, aby měli lidé, kteří se kvůli dopravě nedostanou tam, kam by potřebovali, nějakou atraktivní alternativu, je podle mne dobrý," dodal mluvčí.

Supermarkety by mohly přinést slevy
Kancelář pro summit také stále usiluje o to, aby supermarkety na okraji Prahy nalákaly v době summitu lidi na akční slevy, rozdávání dárků a ochutnávky. S obchodními řetězci jedná podle časopisu Týden společnost FTV, která může disponovat emblémem NATO.

Firma obchází výrobce spotřebního zboží a nabízí jim možnost organizovat pod hlavičkou NATO komerční akce.

Snahu odlákat lidi do obchodů podle časopisu nevnímá jako něco negativního vládní zmocněnec pro přípravu summitu Alexandr Vondra. "Nižší ceny v megastorech jsou v jednání. Některá nákupní centra nám už vyšla vstříc," řekl Vondra iDNES.


Video