Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Šumavský park dává statisíce mediální agentuře, jako Gott či Bakala

  7:24aktualizováno  7:24
Správa šumavského národního parku platí 150 tisíc korun měsíčně za služby agentury Bison & Rose, která jí pomáhá s prezentací. Ekologičtí aktivisté tvrdí, že správa parku vyhazuje státní peníze. Vedení rezervace se hájí, že jde o třetinové ceny, než je běžné, a pomoc odborníků na komunikaci potřebuje.
Národní park Šumava.

Národní park Šumava. | foto: Jan ČernýČTK

Podle smlouvy stojí hodina práce agentury, jejíž služby využívá i český slavík Karel Gott nebo miliardář Zdeněk Bakala, dva tisíce korun. Správa parku platí od června 150 tisíc korun měsíčně jako taxu.

"Je to cena nižší než tržní, v oblasti krizové komunikace jde o sazbu na úrovni zhruba poloviční až třetinové oproti cenám obvyklým," hájí výběr firmy mluvčí správy parku Pavel Pechoušek, který se funkce ujal těsně před vypuknutím blokády šumavských lesů.

On-line rozhovor s ředitelem parku

Ptejte se šéfa šumavského parku dnes od 11.00 zde.

Agentura zajišťuje poskytování informací médiím a veřejnosti, které by správa parku s ročním rozpočtem 600 milionů korun prý kvůli nedostatečné vlastní kapacitě nezvládla. Správa vybrala společnost Bison & Rose na základě referencí, bez výběrového řízení.

"Vzhledem k rozsahu zakázky, kdy smlouva je platná do konce roku, jej nebylo třeba organizovat," dodal Pechoušek.

Správa parku tvrdí, že odborníky na komunikaci musela najmout, protože už několik měsíců čelí organizované kampani. "Plné lživých útoků a dezinformací. Za této situace je běžné využít služeb komunikační agentury," dodal mluvčí.

Co konkrétně agentura zajišťuje, je však přinejmenším záhadné. Správě parku pomáhá vypracovat tiskové zprávy, zřejmě radí vedení, jak se vyjadřovat, ale například místnost pro novináře – press centrum – kde se v Modravě konaly nedávné tiskové konference správy parku, musel zajistit starosta obce Antonín Schubert.

Aktivisté: Je to skandální plýtvání

Ekologičtí aktivisté prohlašují, že pomoc agentury správa parku nepotřebuje. "Považujeme za skandální, že správa parku má mluvčího a z našich daní platí sumu, která několikanásobně přesahuje jeho plat, ještě za externí agenturu. Je to plýtvání veřejnými prostředky," řekl Vratislav Vozník z Hnutí Duha.

Aktivisté už také požádali správu parku, aby jim podle zákona o svobodném přístupu k informacím ukázala smlouvu s agenturou. Na vedení rezervace zároveň podali žalobu pro plýtvání s veřejnými prostředky kvůli zásahům proti kůrovci.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bohuslav Sobotka a Pavel Bělobrádek sledují vystoupení Miroslava Kalouska při...
GLOSA: Čtyři roky vládní nudy a rekordní zájem o parlament

Do říjnových sněmovních voleb se přihlásilo v celé zemi 31 stran a hnutí, tedy asi o třetinu více než před čtyřmi lety. Proč ten zvýšený zájem o parlament po...  celý článek

Dvanáct konkrétních podmínek, mezi nimi závazek usilovat o odmítnutí povinného...
Do vlády jen s tím, kdo odmítne povinné přijetí eura a EET, řekl Fiala

Závazek, že ODS půjde jen do takové vlády, která se zaváže zrušit elektronickou evidenci tržeb a bude mít v programu i odmítnutí povinného přijetí eura,...  celý článek

Manželé Havlovi a Ondřej Kobza otevírají na týden veřejnosti částečně...
VIDEO: Střechu Lucerny zakryla dřevěná podlaha, připomíná palubu parníků

Nový výhled na Prahu po sedm dní nabídne terasa Paláce Lucerna, kterou má pronajatou kavárník Ondřej Kobza. Během rekonstrukce se proměnila celá střecha,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.