"V současných dnech dochází posypová sůl i v zemích, kde se těží. Významně se snížily zásoby posypové soli také v České republice. Sůl však není možné v potřebném množství nikde dokoupit," přiznalo ministerstvo.
Podle mluvčího ministerstva může při intenzivním sněžení posypová sůl dojít během pouhých čtyř dní. Někde už se na dno zásob podívali - třeba na jihu Moravy. - čtěte V Brně dochází posypová sůl, nahradí ji písek a štěrk
Přijelo 250 tun z Ukrajiny: zrnko soli v moři sněhu
Problém je v tom, že sůl už není kde kupovat. "Měli jsme standardní zásoby, ještě jsme přikupovali během zimy, ale i tak dochází. Naposled jsme dovezli 250 tun z Ukrajiny, ale to je jen pomyslné 'zrnko soli' v moři sněhu," řekl iDNES.cz Hanzelka. "S roztokem - solankou - je to podobné, také dochází, navíc její výroba něco stojí, tak se soustředíme na sůl," dodal.
Může se tak stát, že silničáři kvůli šetření začnou solit jen pravý jízdní pruh. Na rychlostních silnicích jim totiž jiné druhy posypu nepomohou. "Ostatní druhy posypů (inertní, např. štěrk) se pro dálnice dají použít jen velmi těžko, protože nejsou vhodné při vysoké rychlosti vozidel. Navíc i inertní materiály začínají docházet," uvedl Hanzelka.
STATISTIKA SILNIČÁŘŮOd 8. ledna 2010 najely sypače na dálnicích a silnicích I. třídy celkem 1 384 850 kilometrů. Vysypaly celkem 73 tisíce tun soli, což je pro představu přibližně 3 000 kamionů plně naložených solí. Za poslední měsíc stála zimní údržba přibližně 400 milionů korun. |